Chrome 15 tabladen open bij taakbeheer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb mijn pc helemaal uitgezet en terug aangezet en dan Chrome gestart. Dus 1 tabblad open.
Wanneer ik nu bij taakbeheer kijk staan er 15 tabbladen open die allemaal geheugen gebruiken.
Hoe kan dit en dit normaal ?
 
Bedoel je de subprocessen van applicatie Chrome?

taakbeheer.jpg
 
Of druk op Shift+Esc. Je krijgt dan het taakbeheer te zien van enkel Google Chrome.
 
IK bedoelde de subprocessen ja.
Dus blijkbaar normaal.
Ik heb net een nieuwe laptop met 8GB ram en een Intel I5 8250 en dan wordt er al 75% van het geheugen verbruikt terwijl ik alleen maar aan het surfen ben.
Vreemd.
 
Heb ik beiden al gedaan maar denk dat het probleem niet echt bij chrome zit.
AA.jpg
 
Chrome heeft een eigen Taakbeheer onder de drie puntjes > Meer hulpprogramma's > Taakbeheer en daar kun je dan zo de boosdoener zien.

Hier kun je wat adviezen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Als je laptop geen dedicated graphics heeft maak deze altijd gebruik van de in de i5-8250U gebakken 620 grphics.
Hiervoor is geheugen nodig en die wordt van het werkgeheugen 'gepikt'.
Het netto werkgeheugen is bij een 8250U dus minder tenzij je een nVidia of Radeon in je laptop hebt zitten.

Dit verklaart echter niet je hoge geheugenverbruik, o.a. bij Chrome, zie verbruik op mijn pc.

taakbeheer-browsers.jpg

Heb je in Chrome een hoop extensies?

* aanvulling: sommige windows updates van Windows 10 staan niet optimaal ingesteld voor geheugenverbruik. Klik hier of google even
 
Laatst bewerkt:
Het probleem doet zich zowel voor op mijn laptop als op de pc.(I5 7500, 8GB ram).
Chrome is identiek op beide toestellen.
a.jpg
 
Dan is alles met elkaar gesynchroniseerd.

karine.JPG
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens tussen..
Een deel van de mensen accpeterrt dat het erbij hoort, een deel gaat op zoek naar extensies die alleen de actieve tabs mee laat doen.
Het blijft een beetje proberen wat helpt.

Een link met veel tips...
Maar spel het zelf verder uit, eventueel terug naar de Google zoek link.

PS: ik multi task extreem veel en heb 16 GB RAM, waarvan 52% in gebruik si.
Ik gebruik Opera, afgeleid van chrome. Die neemt alleen de tabs in het geheugen mee die je recent gedurende een minimale tijd gebruikt hebt, heb nooit uitzocht hoe dat exact zit, immers, het werkt...
Om je een idee te geven: 52 tabs zijn actief en in het geheugen geladen en... ik heb de rest op de achtergrond staan (heel veel) en daar duik ik nog wel eens in.
Met de pijltjes toetjes kan ik er super snel in en anders via Ctrl+H effe zoeken met een trefwoord.

CPU hier een Intel Core i7700K @ 4.2GHz (stock freq nog).
Het Win10 64 bits systeem loopt echt soepel
 
Laatst bewerkt:
https://www.process.st/best-browser/

Firefox zou de minst RAM gebruiken.
Heb hem vroeger veel gebruikt maar uiteindelijk won Opera het voor me.
Al jaren probleemloos.
Een hele kleine handige niet irritante side-bar. De "screen shot" optie is veel veelzijdiger dan die van Win 10. Whats app voor de liefhebber standaard maar niet verplicht te gebruiken.
Veel Chrome extensies werken ook in Opera.
Is ook erg snel.
 
Als ik de topic volg ligt het probleem niet meer bij Chrome maar ergens anders.
 
Off topic. Ook Microsoft Edge heeft sinds dec. 2018 de Chromium/Webkit engine, net als Chrome en Opera en andere onbekende en/of verouderde browsers.

Probleem van TS lijkt inderdaad niet bij chrome of andere programma's te liggen. Is het wel een probleem? Misschien gaat de memory manager of de kernel van Windows slim om met vrij geheugen.
 
??
Licht eens toe? Ik vermoed dat de TS dit niet begrijpt.
Heb je voor ons daar vakliteratuur of technical notes van die we kunnen lezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan