BitLocker op USB gebruiken en bewerken op elke pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman2011

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Berichten
81
Hallo


Als ik op via een pc (waar bitlocker opzit) Bitlocker op een USB zet, dan kan ik toch op elke willekeurige pc deze bestanden bekijken (bijvoorbeeld windows 10 home)?
Klopt het dat ik dan ze alleen maar kan bekijken en niet kan kan bewerken, opslaan of bestanden kan toevoegen (op diezelfde usb)

groeten Jan
 
Als ik het principe van Bitlocker begrijp moet dat juist niet mogelijk zijn.
1. Jij zou alle bewerkingen op jouw pc moeten kunnen doen maar op andere pc's moet dat onmogelijk zijn en krijg jij geen toegang.
2. Derden krijgen geen toegang op jouw pc tot jouw bestanden (offline attacks).

Overweeg goed of de bestanden belangrijk genoeg zijn om Bitlocker toe te passen. Bij recovery zonder sleutel sta je machteloos en krijg je geen toegang.
 
Laatst bewerkt:
Dan is bitlocker feitelijk helemaal niet handig als je op meerdere pc's moet werken met USB bestanden. Ik zocht eigenlijk een manier om mijn USB bestanden te beveiligen, mocht ik hem kwijtraken.
 
Daar is Bitlocker niet voor.

Voor USB-sticks wordt vaak het 'kluisprincipe' gehanteerd. Bij sommige merken USB-sticks o.a. SanDisk wordt dit vaak standaard meegeleverd. Kijk eens naar deze en daar staan ook wel video's bij.
 
Zet er gewoon een VeraCrypt container op. Kun je er altijd bij als je beschikt over de VeraCrypt software. Eventueel kun je die ook nog op de USB stick erbij plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan