Synology folder synchroniseren met Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemorgen,
Ik wil bij een klant zijn algemene data map van de Synology NAS synchroniseren met een Sharepoint site.
Is daar een oplossing voor?

Het idee erachter is dat de algemene data van de klant op de NAS blijft staan en daar ook door diverse pc's wordt benaderd.
En als een medewerker niet op kantoor is diegene toch gemakkelijk de data via Sharepoint kan inzien.

Bedankt!
 
Sharepoint is een volledig ander principe dan losse bestanden (en mappen). Dus dat gaat hem niet worden.

Je zou wel OneDrive kunnen gebruiken. Of de eigen tools van Synology. Kun je prima mee uit de voeten. Hoe prima, is een beetje afhankelijk van wat je precies wilt, met name hoeveel moet er gewerkt worden vanuit je eigen Private Clooud?
 
@RogerS, bedankt voor je reactie. Zou het misschien kunnen met een webdav koppeling naar Sharepoint?
En dan Cloud Sync gebruiken op de Synology?

Vraag me af hoe andere kleine bedrijven dit doen.
Het is handig om vanaf een pc een extra schijfletter erbij te hebben naar de NAS waar de data staat. Is ook snel.
In een Sharepoint omgeving kan je lastig met bestanden werken. Of ben ik te onwetend ;-)

En wel die data op een manier in Sharepoint hebben zodat je er bij kan als je niet op kantoor bent.
Voor je persoonlijke data Onedrive gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Technisch zijn we helaas nog niet zover. Op afstand zul je altijd consessies moeten doen aan snelheid of functionaliteit.

Je kunt natuurlijk een VPN instellen, dan kan iedereen ook remote bij de bestanden. Webdav wordt ook ondersteund door de Synology.

Zoals gezegd meerdere mogelijkheden, geen enkele past 100%. Welke best past is afhankelijk van je use-case.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan