• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kopiëren indien in een andere cel een datum werd ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter2019

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
13
Dag allen

Als kleine zelfstandige probeer ik een kasboek aan te maken in Excel. De bedragen die ik bij aanmaak van een factuur kopieer vanuit een ander excel bestand staan bv in kolom A en in rij 1 tot 20. In kolom B wil ik dan een datum zetten van betaling. Aansluitend zou ik in kolom D ( betaald ) het bedrag willen kopieëren vanuit kolom A van zodra er een datum werd ingevuld in kolom B. Als de datum nog niet werd ingevuld wil ik in Kolom E ( niet betaald ) de waard van Kolom A zetten.

Kan iemand me hierbij helpen

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zonder voorbeeldbestand zal het moeilijk worden
 
zonder voorbeeldbestand zal het moeilijk worden

heb een printscreen genomen en probeer hier te versturen.
In kolom B staan de klanten, zodra ik in de volgende kolom na controle van betaling de datum invul zou ik het bedrag uit kolom C willen kopiëren naar kolom E. In kolom F zou na het invullen van de datum geen bedrag (leeg vak of 0.00€ ) meer mogen staan. voorbeeld bestand.jpg
 
zie bijlage
 

Bijlagen

  • 2019-01-02 18_18_32-Window.png
    2019-01-02 18_18_32-Window.png
    34,1 KB · Weergaven: 32
heb een printscreen genomen en probeer hier te versturen.
In kolom B staan de klanten, zodra ik in de volgende kolom na controle van betaling de datum invul zou ik het bedrag uit kolom C willen kopiëren naar kolom E. In kolom F zou na het invullen van de datum geen bedrag (leeg vak of 0.00€ ) meer mogen staan. Bekijk bijlage 333269
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 30
zoiets?
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand (1).xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 38
zoiets ?
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand.xlsm
    23,2 KB · Weergaven: 37

Beste

Ik ben al een heel stuk opgeschoten met je voorbeeld hierboven. Ondertussen duikt er een nieuw probleem op.
Om bepaald redenen werk ik met drie aparte excel bestanden. In Excel bestand 1 ( Cel A2 ) geef ik een tekst in. Omdat ik deze nodig heb in Excel bestand 2 zet ik in cel D3 van het 2e bestand volgende formule : .........[Excel bestand 1.xlsx]'!$A$2. Deze koppeling werkt perfect. Maar omdat ik deze tekst ook in een derde excel bestand nog nodig heb kopieer ik op dezelfde manier maar nu vanuit het tweede bestand de bewuste cel . Maar zodra ik in het eerste en originele bestand de tekst wijzig werkt de koppeling naar het 3e en laatste bestand niet. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt
 
en als je in het derde bestand niet verwijst naar het tweede, maar naar het eerste?
 
wat gebeurt er als je eerst bestand 1 opent daarna bestand 2 en als laatste bestand 3?
Dan zijn alle 3 bestanden dus geopend
 
Probeer eens als bestand 2 open is met op f9 te drukken misschien moet het bestand herrekend worden.
 
Waarom werk je met drie excelbestanden? Dat het om bepaalde redenen is staat er wel, maar wat zijn de redenen? Je kan toch met drie tabjes werken?
 
Waarom werk je met drie excelbestanden? Dat het om bepaalde redenen is staat er wel, maar wat zijn de redenen? Je kan toch met drie tabjes werken?

Ander wordt het volledig onoverzichtelijk. In het eerste bestand heb ik maar 1tab nodig. Maar in het tweede bestand heb ik al 60 verschillende tabbladen. wil ik het derde bestand ook in het 2 integreren zou ik er nog eens 60 bij krijgen. Om nadien een Excel dummie met zo'n bestand te laten werken :shocked:
 
Wie zijn de Excel dummies? Met een goed doordacht ontwerp heb je, denk ik, voldoende aan drie tabjes. Maar als je geen relevante voorbeelden plaatst dan wordt het natuurlijk gissen of mijn gedachtegang juist is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan