Windows 10 online printer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemiddag,
Is het mogelijk Windows (10) dat de printer gebruikt wordt die online staat (ipv de standaard)?
Kan me voorstellen dat het technisch lastig is, want misschien zijn er meer online printers.

De gedachten erachter is dat ik op kantoor printer X (die dan online is) wil gebruiken en thuis printer Y (die op dat moment online is).

Thanks!
 
Kan me van vroeger welk zulke software herinneren om profielen thuis/werk te maken voor oa netwerk instellingen en ik meen dat je dan ook de printer mee kon switchen.
Geen idee meer hoe het heet, maar zoek daar eens op.
 
Bedankt @route99, daar ga ik verder mee Googlen. Nu je het ook noemt schiet mij dat ook te binnen dat het daarmee misschien wel gaat lukken.
 
De optie die je zoekt heet Location Based Printing. In basis kijkt dit principe naar je IP adres en bepaalt aan de hand daarvan welke printer het dichtst in de buurt is.

Voor kleinschalig gebruik kun je beter iets als NetProfile Switcher gebruiker. Dit soort software kan niet alleen je printer instellen, maar ook internet, wifi, hostfiles, driveletters etc...
 
Dank je @RogerS en @route99 voor de bijdrages. Daar kan ik wat mee. Heb de vraag op opgelost gezet :)

NetSetMan mooi stuk software :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan