driver-update in Windows uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo

Als vervolg op mijn vraag https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/943318-Welke-driver-moet-ik-hebben heb ik wat opgezocht en ja, het is me gelukt om de driver uit te schakelen en ik kon er gewoon mee werken, tot na een paar minuten....
Toen zat de driver er weer in en de pret was over. Via gpedit.msc moest ik wat veranderen. Kan het niet meer terug vinden omdat het een Duitse computer is waar het om gaat. Die noemen het toch weer net wat anders.
Dat geldt ook voor de instellingen. Daar moest ook nog wat ingesteld/veranderd worden.
Schaam me diep dat ik het niet genoteerd heb. Ik volgde gewoon een website.:eek:

Mijn vraag:
Is er een manier om de grafische drivers totaal te blokkeren van een update of automatische installatie?
 
Waarom Duits? Simpel, mijn vriend woont een paar km verderop en daarvoor moet je de grens over.
Vertalen? Nou nee, niet nodig, op die vaktermen na. Heb vaker gemerkt dat google daar vaker de mist in gaat.
Verder staat in je voorbeeld in de plaatjes gewoon Engels. In dit geval lukt het wel, maar tussen Engels en Nederlands is soms ook een onvertaalbaar, voor google, verschil.

Het eerste deel heb ik uitgevoerd, het tweede deel van wat ik vond was anders, dus daar moet ik dan over een paar weken nog eens naar kijken.
 
Als je een zoek opdracht doet in Win10 met de volgende term "change device installation settings" en met een beetje geluk kun je dan nog het automatisch installeren van drivers proces uitzetten.
Geen garantie.
MS wil dit proces geheel dicht timmeren en het kan voorkomen dat dit bij jouw al zo is.
Dan is het een zeer vervelend probleem zonder knappe oplossing.
Microsoft wil gewoon dat er geen controle meer is over het update proces, dit puur en simpel om illegaal gebruik van software tegen te gaan. En om zelf de regie in handen te houden.
 
Als je een zoek opdracht doet in Win10 met de volgende term "change device installation settings" en met een beetje geluk kun je dan nog het automatisch installeren van drivers proces uitzetten.
Geen garantie.
MS wil dit proces geheel dicht timmeren en het kan voorkomen dat dit bij jouw al zo is.
Dan is het een zeer vervelend probleem zonder knappe oplossing.
Microsoft wil gewoon dat er geen controle meer is over het update proces, dit puur en simpel om illegaal gebruik van software tegen te gaan. En om zelf de regie in handen te houden.
Klopt niets van.....
Het is gewoon uit te zetten die driver update, alleen bij home kun je de andere updates niet uitzetten, in pro wel.
 
Het is een radeon driver die roet in het eten gooit. Komt die van AMD of van Windows?
Zou hij van amd komen, zou je dan wat kunnen doen met het ghosts bestand?
 
Met verdwijnen bedoel ik dat de lampen van het scherm uit gaan
Als dat het probleem nog steeds is dan is de inverter of de aansluitingen daarvan het probleem en heeft dan weinig met de driver te maken.

Windows gebruikt zelf ook die van AMD maar soms wat verouderd en zonder de extra's.
Die van AMD zijn up-to-date maar beide zouden gewoon moeten werken.
 
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen


Wel vrees ik dat deze actie iedere x na een update uitgevoerd moet worden.....
 
Nou nee Lange Pier, het is beslist geen hardware probleem. Het uit gaan gebeurt altijd op precies het zelfde moment en in de veilige modus blijven ze aan.

@dorado
Kan ik HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0," REG_DWORD niet in een .reg bestandje zetten en dan aan het register toevoegen?
De rest lijkt me in dit opzicht cosmetisch. Maar ik ken de script taal, of is het visual basic, niet.
 
Komt echt niet door een driver, in veilige modus wordt de IGP gebruikt, anders meestal de dedicated kaart, toch een mechanisch probleem.
 
Lange Pier,
Je schijnt er toch vééél meer verstand van te hebben dan ik.
in veilige modus wordt de IGP gebruikt, anders meestal de dedicated kaart, toch een mechanisch probleem.

Bij een mechanisch probleem denk ik aan iets als een los contact, al dan niet direct op het MB, dat spontaan en willekeurig optreedt.
Wat versta jij onder een mechanisch probleem?

Ik zal nu wel weer wat stoms vragen, maar:
in veilige modus wordt de IGP gebruikt. Is dat bij normaal opstarten dan niet op de een of andere manier af te dwingen dat de IGP gebruikt wordt?
 
Heeft niet zoveel met verstand ervan te maken maar meer met logisch denken.
Test de inverter b.v.
https://www.fonerbooks.com/test.htm

Uitvallen van de backlight wordt niet door een driver veroorzaakt en ook of het via de IGP (gpu in de CPU in dit geval) of de dedicated kaart gaat ( de AMD ) heeft er weinig mee te maken.
Inverter en bij een niet led backlight de ccfl doen dat wel.

Dat het in veilige modus niet zou gebeuren lijkt mij meer toeval.

Bij een extern scherm zal het probleem zich niet voordoen en die hangt aan de IGP.
 
Toeval of niet. Feit is:
1 tot het verdwijnen van het windows logo gaat het altijd goed.
2 in de vellige modus gaat het altijd goed.
3 als ik de drivers in apparaatbeheer verwijder en dan opstart doet hij het goed (een paar minuten) tot dat het systeem geluid komt dat er iets geïnstalleerd sis.


Als ik er over een paar weken weer naar toe ga, haal ik de internetconnectie weg en kijken wat er dan gebeurt.
Dan heb ik de link ook bestudeerd. Zo'n stuk lees je niet in een keer. Het begrijpen komt later.

Na de link bestudeerd te hebben en verder gelezen te hebben, heb ik niet de indruk dat dat bij ons probleem past. Het zijn invertoren voor een fluoricentiebuis. Ik heb led achtergrond verlichting met dus een wezenlijk lagere spanning. (30-40Volt?)
Er staat beschreven hoe je kunt testen, maar heb niet de indruk dat dit bij led's van toepassing is. Interessant wat allemaal mogelijk is, maar voor de meeste laptops van tegenwoordig achterhaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vernomen dat het probleem opgelost is.
Alleen heb ik nog niet gehoord hoe.
Als ik het hoor zal ik het hier bekend maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan