Fotos op USB niet te openen op externe apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb van alles uitgeprobeerd en uiteindelijk uitgekomen bij een slideshowmaker die er een VIDEOfile van maakt, probleem daarvan is echter weer dat ik daar weliswaar duizenden foto's kan plaatsen in één show, maar dan krijg je de file nog niet eens op een 32 GB stick. Ook de TV kan de stick dan niet lezen, alleen Jpg bestanden maar geen video. De Sony DVD player geeft alleen maar "error" aan en kan dat dus ook niet afspelen.
Dus probleem opgelost?? no way....! Ook het door een andere geopperde verkleinen van de foto's ( dus minder MB per foto) levert geen oplossing. Dus suggesties zijn van harte welkom,
 
Als dit niet lukt
Ook de TV kan de stick dan niet lezen, alleen Jpg bestanden maar geen video
waarom probeer je het dan?

Probeer eerst een stick te vinden waarop alle type bestanden, die ondersteund worden, begin met kleintjes, te lezen zijn.
En dan pas naar grotere van hetzelfde format.
Als dit 1e al niet lukt heeft het weinig zin om verder te gaan.
 
en welk formaat heeft die video-file dan..? ( mp4, Avi, DivX, mkv..? )
 
Als je aan het experimenteren bent, dan weet je van tevoren niet wat wel werkt en wat niet....! Zo ben je dus uren en dagen kwijt met van alles en nog wat opzoeken, navragen, uitproberen enz. enz.
De TV kan uitsluitend usb sticks aan met echte FOTObestanden, .jpg en .jpeg en verder niks. De Sony DVD kan wel allerlei bestanden van USB- stick lezen, ook video e.d., maar schijnbaar zit er een ergens een maximum aan het aantal GB, dat de Sony aankan, en dat staat nergens beschreven en ook Sony geeft bij navraag geen commentaar of uitleg. Dus stand van zaken is, zoals hierboven beschreven, dat ik GEEN grote foto of muziekbestanden kan laten afspelen via USB-aansluiting van TV of DVD player. Spijtig...? Jazeker, temeer daar er geen duidelijkheid is of een nieuwe TV of dvd player dit probleem niet meer kent....!
 
Ja, goed. Als jij dan al zoveel gedaan hebt, dan denk ik dat je de uitkomst maar moet accepteren. Maar goed, ik heb twintig jaar geleden al gezegd dat die samenwerking tussen de verschillende hardware (TV, PC e.d.) een rotzooitje was. Wat jij meemaakt heb ik al zo vaak meegemaakt. Het was altijd wat. Een JCV-recorder van 1000,- gulden na honderd uur de prullenbak ingegooid. Nu werk ik via een NAS die een aansluiting heeft op de Samsung Smart TV en dan kopieer ik de bestanden van de PC naar de NAS en dan laad de TV ze van de NAS. Geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij blijven de films gewoon op de PC staan. Als je TV dan een HDMI aansluiting heeft dan heb je genoeg aan een Chromecast van nog geen 4 tientjes en kan je alles afspelen op te TV. Ook de foto's kan je tonen. I.c.m. de gratis Plex Mediaserver kan je er dan nog veel meer leuke dingen mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Is wel duidelijk Edmoor. Jij behoort tot de rijken en wat bedoel je met leuke dingen doen...? Alles afspelen op TV en ook de foto's kan je tonen, komt wat vreemd over. Maarten van Rossem met zijn broer Vincent gisteravond nog bij Jinek gezien?
 
Laatst bewerkt:
Tis wel een energie slurper...

https://www.philips.nl/c-p/42PFL963...hd-engine-en-ambilight-2-kanaal/specificaties

Vermogen
Omgevingstemperatuur 5 °C tot 35 °C
Netspanning AC 220 - 240 V +/- 10%
Energieverbruik 232 W
Stroomverbruik in stand-bystand 0,8 W

Mijn TV van 2013 speelt heel veel af en verbruikt maar 52 watt.. 5x zo weinig....
Energiekosten tv (jaar) €15,18
Stroomverbruik 52W

Dus bij vergelijkbaar gebruik zou je 75 euro per jaar aan energie kwijt...
Verschil 60 euro... in 4-6 jaar heb je een basis TV terug verdient die kan wat je wilt...
Ga anders naar de winkel en vraag een demo met jouw stick en jouw bestanden erop...

Welke TV?
Das heel persoonlijk, kijk hier eens rond en pas de filters aan.
Ik heb hem op 20 euro energie per jaar gezet, en een max prijs van 550 euro.
Maar ik ken jouw knip niet.
Som kom je ook hele mooie 2e hands tegen, ik koop op Tweakers nog wel eens wat, nog nooit problemen gehad.
Maar informeer je goed, check alles, ook nieuw of het is wat je echt wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Rijken? Ik? I wish! ;)

en wat bedoel je met leuke dingen doen...?

Wat er aan films, muziek en foto's op je PC of waar dan ook in je netwerk staat kan je dan niet alleen op je eigen TV afspelen, maar ook bij anderen die een Chromecast hebben. Of neem die Chromecast mee als je naar een vakantiepark gaat of zo en kan je gewoon alles afspelen zonder dat je het mee hoeft te nemen.
Dat bedoel ik met "leuke dingen".

Wat Jinek betreft, mijn TV signaal heb ik jaren geleden al de deur uit gedaan.
 
Nou het is dus duidelijk dat datgene wat "de consument" die geen pro is, graag wil gewoon niet (meer) kan. Tja...ergens houd ik er toch een naar gevoel aan over. Overigens wel blij met de snelle en vele reacties van dit forum en hun leden. wellicht dat ik kan gaan streamen vanaf mijn net nieuw aangeschafte Yamaha receiver, de RX-A710D. We zullen zien.
 
Dat lijkt me geen enkel probleem gezien de vele aansluitmogelijkheden:
image.jpg

Als je hem tevens op je netwerk aansluit kan je sowsieso al met DLNA aan de slag om foto's, films en muziek naar je TV te streamen.
The AS710 includes support for DLNA and offers a number of network functions including internet radio, music streaming services including Spotify and access to network servers.
Zie ook:
https://www.avforums.com/review/yamaha-rx-as710d-7-2-av-receiver-review.12898

Mooi apparaat! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Met een mediaspelertje, desnoods een goedkope Chinesche Android-box, was het ook opgelost.
Daarvoor heb je geen nieuwe receiver van honderden euro's nodig...:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan