Fotos op USB niet te openen op externe apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigSmoke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
4
Dag Allemaal, ben net nieuw hier en heb al een dringende vraag...! Ik heb giga veel foto's van de laatste pakweg 50 jaar gedigitaliseerd en er dus netjes .JPG of .JPEG bestanden van gemaakt. deze zijn netjes opgeslagen en o.m. ook ( gedeeltelijk) op een USB stick gezet. Toen die vol was, heb ik nogmaals de hele serie bekeken via de PC, 5 mapopenn met elke 999 bestanden...So far, so good.
Als ik de USB echter afspeel op mijn TV ( philips) of de DVD recorder (sony) dan krijg ik een aantal foto's gewoon te zien en een aantal niet, dan verschijnt de mededeling dat het bestand niet te openen is of beschadigd ( philips) , of dat het bestand niet kan worden gelezen ( sony).
Sluit ik via WIFI laptop aan op de TV dan kan ik de foto's op de USB foutloos streamen. Ik heb de eigenschappen van de foto's welke wel en welke niet getoond (kunnen) worden met elkaar vergeleken en er zijn hoegenaamd anders dan een oplopend nummer GEEN verschillen te ontdekken.
Iemand enig idee hoe dit kan ontstaan, en nog veel belangrijker, hoe dit is te ondervangen? Is de hele serie bestanden in de map wellicht opnieuw om te noemen naar een jpg-extensie? Ben echt benieuwd!
Alvast heel hartelijk bedankt voor alle reacties!

BigSmoke
 
Dat lijkt op een rotte USB stick.
 
Welkom.
Groot aantal factoren die een rol kunnen spelen. Formattering, grootte en locatie van de files?
 
Laatst bewerkt:
Gemakshalve de vraag verplaatst van multimedia naar verwisselbare media.
 
Ik heb wat informatie verzameld via "eigenschappen" van deze USB stick van 32 GB. Zie hieronder:

Gebruikt 17 GB , vrij 14 GB. Geformatteerd op FAT32 .
Via scan en herstellen: Geen fouten op station.
Driver name is : disk.inf
Stuurprogramma:
C:\\WINDOWS\system32\DRIVERS\disk.sys
C:\\WINDOWS\system32\drivers\EhStorClass.sys
C:\\WINDOWS\system32\drivers\partmgr.sys
C:\\WINDOWS\system32\EPMVolFlt.sys

Bij aanpassingen " optimaliseren voor afbeeldingen.

Dat is alles wat ik vinden kan.
 
Converteer fat32 naar ntfs en je probleem is volgens mij opgelost. Converteren kan met behoud van bestanden maar is aan te raden deze eerst veilig te stellen.
 
Heeft even geduurd...Inmiddels het volgende gedaan:

Van 32 GB stick ( Fat geformateerd en probleem veroorzakend) over gezet naar een 16 GB stick ( NTFS geformateerd).
Resultaat: De NTFS stick wordt niet "gezien" door noch de TV , noch de DVD recorder. Dus dat is geen oplossing en ook is de stick niet rot, want nieuw.

Dus ben weer terug bij af....Suggesties van harte welkom!
 
Wat bedoel je met overgezet van 32 GB naar 16 GB?
 
De stick waarop de foto's oorspronkelijk stonden is 32 GB groot. wellciht dat mijn , wat oudere TV en Dvd player daar moeite mee zouden hebben gehad. Daarom nieuwe 16 GB stick gekocht en eerst geformatteerd op NTFS en daarna 4 van de oorspronkelijke 6 mappen op gezet. Maar de USB stick wordt gewoon niet als dusdanig herkend door mijn TV of DVD-player.
Ben nu doende om de nieuwe stick weer te formatteren op FAT en de 4 mappen met foto's er dan weer op te zetten, om te zien of dat beter resultaat oplevert.
 
En wat het is type van je Philips TV?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een Philips Cineos van 9 jaar oud, een van de 1ste "smart" TV.s. NB. Andere stick met foto's leest deze wel gewoon!!
 
Die TV ondersteund USB 1.1
Misschien dat dat niet helemaal compatible meer is.
 
Ik begrijp het antwoord, maar er zijn alleen nog USB stick met 2.0 en 3.0 te koop...…! Dan zal mijn Sony DVD er ook wel last van hebben....Die is net zo oud. Dus is wel jammer, maar niks aan te doen??
en al die mensen die legio bestanden hebben op USB 1.1, of worden die wel gelezen door apparaten die 2.0 en 3.0 kunnen lezen?
 
Probeer het eens met een hub die 1.1. is zoals deze Trust op Marktplaats.

https://www.marktplaats.nl/a/comput...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Met wat geluk werken moderne USB stick met die hub omdat in principe de usb sticks zelf back wards compatible zijn.
En de TV zie alleen de 1.1 usb hub, dus dat moet goed gaan.

Is iig goedkoper dan een TV kopen...

En heb je voldoende backups van je oude data?.....
 
Ja backup is er ruim voldoende...Heb een 2TB losse HD, met alle foto en muziekbestanden, die daarnaast ook zo her en der op de diverse media staan ( PC Laptop andere HD, USB-stickies, SD-cards, DVD enz.) Daar ben ik niet bang voor. Ga nog wat anders proberen ook. Ga via diashow progje, alle foto's gewoon verkleinen ( minder MB = pixels) op USB Fat32 pletteren en als videobestand afspelen op de DVD player .
Kijken of dat wil lukken.
 
Als ik de USB echter afspeel op mijn TV ( philips) of de DVD recorder (sony) dan krijg ik een aantal foto's gewoon te zien en een aantal niet
Lijkt mij toch meer aan de extensie te liggen dan aan de USB stick, FAT kan worden gebruikt volgens het manual van de TV en als het bestandssysteem FAT32 is van de USB stick waar de foto's op staan en het werkt soms.....
En USB is backwards compatibel.
 
Sorry, i kweet niet wat de term "backwards compatibel "betekent.....
 
Alle foto's hebben dezelfde extensie .jpg Verschillen wel in grootte van 750 KB tot 4 MB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan