Cookies worden niet verwijderd in firefox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
558
Dacht handig vaker gebruikte cookies bij uitzondering in te vullen (tip, na wat sneupen), en de rest automatisch door firefox te laten verwijderen bij het afsluiten, maar de hele meuk blijft gewoon staan (hmmmmhhmeuk). Iemand idee ? alvast misschien bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de Ghostery extensie. Die houdt de "slechte"cookies tegen zodat alleen de ongevaarlijke cookies blijven staan.
 
Zijn er dan 'slechte cookies'? Of je deze data bestandjes (een cookie is geen programma) nu wel of niet op je pc terecht laat komen maakt niet uit want Google volgt je toch wel met hun tracking script dat op vrijwel elke website wordt gebruikt.
 
Ik heb gelezen dat je geen camera mag richten op de openbare weg etc. Maar iedereen mag wel met de websites alle (privé)informatie vastleggen. Wat mij betreft zijn een geen goede cookies. Zodra je al pagina's gaat vastleggen die een klant bezoekt is er al iets mis. Heeft niemand wat mee te maken.
 
Ik heb gelezen dat je geen camera mag richten op de openbare weg
In de "openbare ruimte" mag ik overal foto's en video's maken (ook met een vast gemonteerde camera) tenzij duidelijk is dat ik in de privacy sfeer van anderen terecht kom, of tenzij is aangegeven dat dit niet is toegestaan. Na een misdrijf is de politie juist blij met zulke opnames, liefst mét geluid. Ook de "openbare weg" mag ik contrinu in beeld hebben. Logisch is het niet toegestaan een vast gemonteerde camera op de slaapkamer van de overburen te richten ivm privacy.

Omdat er verschillende soorten cookies zijn is het meestal niet handig om cookies van een website te blokkeren. Als dit wordt gedaan werkt een website soms niet goed.
 
Of ik was vergeten oude geplaatste cookies te verwijderen eerst, of doet als vanzelf nu wel ineens gewoon, als niks over hoofd zie, één van die twee (even vaag hoe ook alweer ging). Opgelost iig. Bedankt voor de hulp.
 
Ik gebruik daarvoor Ccleaner. Daarin kun je cookies, welke je wilt bewaren, in een apart venster slepen en de rest verwijderen.
Ghostery heb ik ook maar daar moet ik me eerst eens in verdiepen om alles juist in te stellen.
 
Had ccleaner ook al, denk, even kijken waar optie zit, geeft heel wat meer cookies aan dan in firefox zelf, soort van verborgen cookies of iets neem ik aan, dus ga die ook maar voor proberen te gebruiken voortaan denk ik. Bedankt voor de (half misschien) onbedoelde, tip.
 
Zit onder "Opties" "Cookies".
Ik heb het als volgt aangepakt: Eerst alles gewist en toen gekeken welke sites (forums bv.) ik actief wilde houden en die bezocht. Vervolgens de bijbehorende cookies bewaart. Probleem waar je anders tegen aan loopt is dat je zo veel cookies krijgt dat je niet goed kunt bepalen welke voor jou van belang zijn om te bewaren.
 
Tsja, zal kijken (als nog 's van komt) wat handigst is in de situatie hier. Denk rustig dagje uittrekken, dan maakt niet echt uit hoe, als je er maar komt....hopelijk).
 
Het is een misverstand dat cookies gevaarlijk zijn. Cookies zijn domme kleine tekstbestandjes en ze kunnen niet op je pc meekijken! Aan de hand van je IP adres (die je bij elke bezochte pagina meestuurt) kan ik aardig inschatten bij welke provider je zit en in welke stad je woont. Cookies kunnen dit niet, een IP adres wel (behalve als je gebruik maakt van een proxy).

Op vrijwel alle websites zijn cookies noodzakelijk voor de goede werking van de website.

Overal waar je ooit bent ingelogd of een formulier hebt ingevuld ben je allang bekend. Om van die websites de cookies te verwijderen is werk voor niets want je info is opgeslagen in de database van die website, niet in de cookie. Als het gaat om advertenties, die houdt Google op een andere manier bij. Daarvoor hoef je ook geen cookies te verwijderen.

Wat is je achterliggende gedachte om cookies selectief te verwijderen?
 
Wat Veng schrijft is gewoon een goed advies.

Cookies kunnen wel degelijk gevaarlijk zijn. Dat zijn zogenaamde trackingcookies.

En cookies zijn nodig voor een goede werking van een site? Dat klopt toch niet, immers een site kan best goed werken zonder cookies. Neem van mij maar aan die cookies zijn er niet voor jou. Dan staat er dat jouw info opgeslagen is in de database van de website. Daar kwam ik toevallig achter omdat ik zo'n log onder ogen kwam en ik schrok ervan. Het bedrijf had exact vastgelegd waar en wanneer ik was geweest. Mijn interesses, mijn kritische kijk naar de voorwaarden, kvk-nummer e.d. ingezien (tegen fraude), verzendkosten, retourmogelijkheden en nog veel meer waar ik dus naar had gekeken was vastgelegd en ja bij zo'n kritische klant hadden ze natuurlijk geen interesse, bleek wel in de mail. Ja, dat zijn zo de voordelen voor de klant van het gebruik van cookies en databases.

Neem van mijn maar aan, verwijder alles wat je maar verwijderen kunt.
 
Laatst bewerkt:
Ook tracking cookies (de naam klinkt eng) zijn gewone cookies met het verschil dat ze door een adverteerder worden geplaatst. Op het moment dat je op een website komt waar je een advertentie ziet dan heb je meestal een tracking cookie opt je pc ontvangen. Is dat gevaarlijk, zeker niet! Vinden mensen de advertenties hinderlijk, misschien wel.

Ja, cookies zijn nodig voor een goed werkende website. Daarmee bedoel ik niet een klein familie website'tje met een paar foto's.
Cookies vieren dit jaar hun 25-jarig jubileum. Pas de laatste jaren doet iedereen paniekerig over deze kleine tekstbestandjes.

Haha, zonder cookie kunnen achterhalen waar je ongeveer woont http://www.infosniper.net/

Het bedrijf had exact vastgelegd waar en wanneer ik was geweest.
Hoef je niet van te schikken. Heel veel bedrijven en vooral zoekmachiens weten precies wie je bent, wat je doet en waar je belangstelling naar uit gaat. Er is één manier om dit te voorkomen, internetkabel uit de muur en provider opzeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dan niet goed dat Symantec, Norton Security trackingcookies vaak als hoog risico inschat en verwijderd.
Er is één manier om dit te voorkomen, internetkabel uit de muur en provider opzeggen.
Dat is natuurlijk onzin. Bedrijven, organisaties kunnen zich aan de normale fatsoensnormen houden!
Ik heb niets met de gegevens van "Bron" te maken. Ik wil niet weten wat die doet, waar die woont, wat zijn voorkeuren, interesses zijn, of die getrouwd is, hoeveel kinderen die heeft en zo zijn er wel honderd zaken vast te leggen die vrij persoonlijk zijn. Op dat moment dat ik (Senso of derden) die gegevens wel wil weten en vastleggen dan zal ik, e.a. ze hoogstwaarschijnlijk ook gebruiken en misbruiken. Dus ik vind het gewoon een kwestie van respect naar jou toe om me daar verre van te houden. Ik respecteer jouw privacy! En dat hoort de norm te zijn!
 
Laatst bewerkt:
Tracking cookies
Deze worden meestal niet verwijderd door antivirussoftware omdat het in een andere vorm wordt opgeslagen, maar men kan ze wel zelf verwijderen.

Citaat Norton.
 
Norton Internet Security en Norton Security en Norton 360 gebruik ik al jaren en Norton verwijderde altijd de tracking cookies. Dat ze de laatste jaren dan met een ander inzicht komen is wel duidelijk want Symantec laat de oren hangen naar de Amerikaanse overheid en ik moet vaststellen dat ze zeggen in het Westen Kaspersky, de Russen en Chinezen zijn niet te vertrouwen en dat is Symantec, Google, Facebook en Microsoft ook niet.

Maar goed, nu haal jij er één ding uit maar gaat niet in op mijn overige argumenten. Wat heb ik te maken met de (persoonlijke)gegevens van "Bron", helemaal niets! Het is ook nog eens zeer verwerpelijk en moreel onaanvaardbaar als ik jouw gegevens ga delen en daar ook nog eens geld mee verdien. Maar goed, wellicht jouw generatie (jong), ik heb er geen verklaring voor, accepteert dit alles maar voor zoete koek.

Denk dat ze totaal niets weten van de geschiedenis van Oost Duitsland (DDR) en hoe die mensen daar toen leefden en de Stasi.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan