Kan broadcom Netlink Gigabit ethernet niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Berichten
202
Hallo allemaal,

Mijn Laptop een Packard Bell LM 85 -GO - 237NL , heeft een Broadcom netlink Gigabit Lan kaart. Datum driver is 08-2015. Ik heb net een update van mijn glasvezelsnelheid , is nu 200/200 . Maar mijn laptop geeft maar 94/94 . Nu blijkt dat ik een oude driver heb , maar ik kan nergens een driver vinden die geschikt is voor de juiste snelheid. Heb het getest met laptop van een vriend , die geeft wel 210 /210 . (ik ben dus jaloers !!) . wie kan mij van advies voorzien. (gemeten snelheid rechtstreeks van de experiabox) via kabel!! Als ik kijk op eigenschap van mijn huidige instelling van mijn LAN kaart staat deze op 100. Dus ik krijg mijn snelheid nooit , als hij niet meer dan 100 wil doorgevn.
Wie o wie heeft advies !!

Met een vriendelijke groet ,

Jaap
 
Als het zoals je aangeeft een gigabit kaart is kan je deze ook in de instellingen op 1GB Full Duplex zetten.
1GBFD.jpg
 
Laatst bewerkt:
In apparaat beheer staat Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet , maar ik kan geen recente driver hiervoor vinden. Als ik het probeer via het voorbeeld van jou , staat er max 100 Mbit in en geen 1Gb.
Er moet toch een driver ervoor zijn die wel up to date is.
Ik draai onder Win 10 X64.
 

Bijlagen

  • Doc1 help mij.docx
    159,8 KB · Weergaven: 36
Heb je tussen de router en je laptop toevallig een switch zitten die max. 100 Mb is?
 
Nee is rechtstreeks met kabel in de experiabox verbonden.

Kan het aan de driver liggen.??
Als ik via Broadcom zoek , zie ik dat de nieuwste uit 2015 is.. Pffff
Of is de Broadcom nog met een andere driver te updaten van een ander merk.
 
Als betreffende adapter inderdaad 1 Gb zou zijn i.p.v. 100 Mbps dan zou die keuze daar bij moeten staan lijkt mij omdat dat een hardware specificatie is, ongeacht het feit of hij mogelijk achter een 100 Mbps switch hangt, toch..?
Helaas kan ik dat niet testen omdat mijn netwerk volledig bekabeld en Gb is en ik niet beschik over een 100 Mbps switch om ergens tussen te hangen...
 
Is het mogelijk om via een omweg te kijken , wat er precies voor netwerkkaart inzit.
 
speccy geinstalleerd en laten kijken

Connected trough Broadcom Netlink Gigabit Ethernet.

Maar hoe kan dit
 

Bijlagen

  • netwerk print.docx
    152,8 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Of je gaat via WiFi werken maar dan zul je ook je max. snelheid niet halen, of je schaft een usb Ethernet-adapter aan.., iets als dit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan