Bestandssysteemfout (-1073740791).

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Hoi. Mijn PC (Dell Inspiron met Windows 10) is gisteren gecrasht. Ik heb hem uiteindelijk - via een herstelstation - met systeemherstel weer aan de praat gekregen. Verschillende programma's kan ik echter niet meer opstarten. De-installeren lukt ook niet. Ik krijg steeds de foutmelding: "Bestandssysteemfout (-1073740791)". Zie bijlagen voor voorbeelden. Weet iemand een oplossing hiervoor?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2019-01-04 122513.jpg
    Aantekening 2019-01-04 122513.jpg
    23 KB · Weergaven: 70
  • Aantekening 2019-01-04 122558.jpg
    Aantekening 2019-01-04 122558.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 48
Ik kan Whocrashed in de normale modus niet installeren. Ik krijg bijgevoegde foutmelding. Ook als ik andere programma's probeer te installeren, krijg ik een dergelijke foutmelding.

In de veilige modus kan ik Whocrashed wel installeren. Dat levert niets op.

Overigens blijk ik in de veilige modus de programma's, die ik in de normale modus niet kan gebruiken, wel te kunnen gebruiken. Ook kan ik in de veilige modus programma's installeren en de-installeren. Wijst dat op een mogelijke oplossing?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2019-01-04 141502.jpg
    Aantekening 2019-01-04 141502.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 39
Chkdsk heb ik nu al anderhalf uur lopen. Blijft laatste uur steken op 11%.
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Ga ik proberen. Hoe lang moet ik geduld hebben met chkdsk? En als die op 11% blijft hangen, hoe kan ik dat afbreken? Heb al een keer geprobeerd de PC opnieuw op te starten, maar chkdsk begint dan weer gewoon opnieuw.
 
Heb chkdsk c: /r afgesloten en nu via herstelstation lopen. Blijkt veel meer inzicht in verloop te geven. Gaat nog wel tijdje duren (ETA op dit moment ruim 7 uur).
 
Deïnstalleer na schijfcontrole Acronis True Image welk blijkbaar problemen geeft.
 
Dat wilde juist niet aan het tweede plaatje te zien.

Die chkdsk vind dan of veel problemen in het bestandsbeheer of er zijn niet meer vervangbare sectoren gevonden, reserve op, waar de info niet meer leesbaar is.
 
Het heeft wat moeite gekost, maar probleem lijkt grotendeels opgelost na sfc en chksdsk en na de-installeren van Acronis True Image. Outlook liep daarna eerst nog vast, maar na snel herstel van Office likt dat ook weer goed te gaan. Zoals het er nu naar uitziet kan ik ook weer gewoon programma's (de-)installeren. Hopelijk blijft dat zo. Dank voor de hulp!
 
Resultaten CrystalDiskInfo: alle kenmerken blauw m.u.v. C5 Huidige wachtende sectoren. Dat kenmerk is geel. Bij 'Gezondheidstatus' staat: "Waarschuwing: C5 Huidige wachtende sectoren: 213".
 
Laatst bewerkt:
Zou een andere gaan aanschaffen met ernaast een SSD voor het OS?

De reserve sectoren zijn op en de schijf zal langzaam afsterven, na een chkdsk /r hebben ze wel een "flag" en worden de slechte niet meer gebruikt maarbij nieuwe slechte kan de data niet meer naar de reserve, die zijn op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan