Systeem Valt Uit Bij "Rekenwerk"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Hallootjes.

Ik heb hier een Acer Aspire M7300. Met Windows 7. Het is al een ouder systeem waar ooit Vista op draaide. Nu zit er een Win7 OS op (schijf) en de machine werkte tot voor kort probleemloos ondanks dat het OS van een AIO van acer afkwam. Het is 1 op 1 over gezet. Na wat lichte kuren en updates werkte alles gewoon. Als ik nu echter naar een usb stick wil kopieren valt het ding uit. Machine is nagelopen, uitgezogen, ook het koelblok en bijbehoren fan zijn schoongemaakt. Het fannetje op het koelblok loopt naar mijn smaak wat zwaar... een ander is onderweg, tevens van plan er nieuwe koelpasta op te zetten, want ik denk dat de thermische beveiliging erop slaat. Het probleem is echter dat ik de machine nu niet meer gestart krijg. Dus maar weer openmaken en nalopen.

Wat is jullie idee hierbij? Wat kan de oorzaak van uitval zijn? Processor te heet? Kortsluiting ergens?
:confused:
Met vriendelijke groet.
 
Niets op het scherm of bios beeps bij booten?

Dan maar eerst die ventilator en warmtegeleidende pasta vervangen, ze noemen het koelpasta maar dat spul koelt niets, tis alleen bedoeld om de eventuele oneffenheden tussen koelblok en heatsink uit te vlakken.
De temps zijn dan als hij weer wil starten?
https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Overigens zijn Acers niet echt je van dat.
 
Kan ook nog uit het voedingscircuit komen..
Als er gewerkt moet worden neemt het stroomverbruik toe en als de voeding rot is kan hij daardoor uitvallen...
 
Ik hoef voorlopig even niets meer. "Die machine ist tod, Harry", ik denk dat de voeding het begeven heeft voor en/of achter inschakelen helpt niet. Op z'n minst weird te noemen want die voeding zit er nog niet zo lang in! "Be quiet!" is het merk. Dus kan ik verder niks nakijken. :(
 
Trek het geheugen er eens uit en koppel alles af, geen bios beeps?
 
Nope... er valt niks te beepen... want geen stroom...
 
Voeding afkoppelen van het mobo, groene draad met een zwarte kortsluiten, gaat de voeding nu aan?
 
Hallo

"D-o-o-d... "

Dan heb je om te beginnen al ... een defekte voeding.


"Op z'n minst weird te noemen want die voeding zit er nog niet zo lang in! "Be quiet!" is het merk."

Mits deze voeding blijkbaar nog niet zo oud is ... heb je misschien nog garantie .. mocht dit zo zijn , deze uiteraard claimen.

Vermelding van een typenr/model nr voeding was uiteraard nuttiger/duidelijker geweest.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Morgen gaat ie naar de cpu shop... als het goed is zit er nog garantie op (3 jaar) dus dat is dan weer een meevaller. Anders wordt het 100,- lappen voor aanschaf+inzetten voeding. Verder kan/heb ik niks vreemds kunnen vinden, er is niks doorgebrand. Er staan geen elco's bol, ik zie geen verbrande componenten of schroeiplekken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan