mobiel menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Heb hier een een nieuw theme in onze site gezet. Maar nu blijken subitems in het menu niet te werken op de mobiele versie, het pijltje verschijnt wel maar er rolt niet uit terwijl het op desktopversie wel uitrolt. Het betreft www.radiopaloma.com.
In het menu staat adverteren/informeren op dit moment gepubliceerd zodat zichtbaar is wat ik bedoel. Het thema is salinger. En is geschikt voor mobiel

Ook heb ik een vraag hoe ik het programma schema het best kan maken zodat hij op de mobiel er ook goed uitziet, tablepress is niet gelukt en gewoon vanuit html lukt ook niet. Op mobiel valt er altijd wel een stuk af zodat je moet scrollen maar dit niet overeenkomt met de achtergrond.

Wie het weet is heel slim
 
Heb het gelezen maar dan moet ik dus opnieuw beginnen. Betreft niet het menu toch. Ooit in fp gewoon een site gemaakt en die kun je gewoon kleiner en groter slepen. En in WordPress moet je eerst 4 jaar doorgeleerd hebben.
 
Heb het gelezen maar dan moet ik dus opnieuw beginnen. Betreft niet het menu toch. Ooit in fp gewoon een site gemaakt en die kun je gewoon kleiner en groter slepen. En in WordPress moet je eerst 4 jaar doorgeleerd hebben.
Opsich zou het ook in CSS kunnen.
Maar persoonlijk is Bootstrap of een ander grid-framework echt de beste start voor een responsive website.
Ik heb de site net verkleind in mijn browser, en weer vergroot, maar dan lijkt hij niet meer terug te resizen.

En in WordPress moet je eerst 4 jaar doorgeleerd hebben.

Overdrijven is een kunst.
 
Zojuist op de site gekeken van galussothemes dat is de maker van salinger free, het blijkt dat die preview het wel doet op mijn mobiel das toch raar nietwaar.
Als ik druk op het kleine pijltje naast het menu item komen keurig de subitems tevoorschijn op mijn mobiel. Heb gekeken of het misschien in het feit zit dat dit de free versie is en dat er ook een pro versie is maar er wordt met geen woord gerept hierover, wellicht schaf ik de template aan dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze dat oplossen samen met mij of is dat overdreven wellicht?
 
Ik neem aan dat je op zijn minst goede support hebt van de makers. Stuur ze eens een berichtje.
Je kan ook zelf eraan sleutelen, maar dan heb je kans dat na een automatische update je aanpassing weer teruggedraaid is.
Of je moet weten hoe child-templates werken in Wordpress. Dan kan je dat voorkomen.

Maar ik zou de support-kaart inzetten.
 
Even over Bootstrap. nog weinig over gelezen hier. Vraag me af of deze 'nieuwe' taal juist voor responsive resultaten voor mobiles waard is er in te duiken of moet je juist hierin duiken. Heb zelf het idee dat als je redelijk op de hoogte bent van CSS3 en HTML5 al een heel end bent.
Kennis van Javascript e.a. wordt er door verhoogd heb ik het idee., tijdens al koppensnellend bij W3schools, prima tutorial overigens.

Wel belangstelling voor.
:cool:
 
Laatst bewerkt:
Even over Bootstrap. nog weinig over gelezen hier. Vraag me af of deze 'nieuwe' taal juist voor responsive resultaten voor mobiles waard is er in te duiken of moet je juist hierin duiken. Heb zelf het idee dat als je redelijk op de hoogte bent van CSS3 en HTML5 al een heel end bent
Bootstrap is geen nieuwe taal, het is gewoon html5 + css3 (en jQuery voor de animaties, het menu en wat leuke dingen).

Als website maker zou je over Bootstrap gelezen moeten hebben. Kijk eens op www.w3schools.com/bootstrap4/
In de linker kolom kies je wat je wilt hebben. In de rechter kolom kopieer je de html.

De voordelen van Bootstrap zijn duidelijk: cross-browser, cross-platform, cross-device en volledig responsive.
En wereldwijd ondersteuning met duizenden voorbeelden.

In de bijlage een responsive indeling. Maak je browser eens breder en smaller en je ziet het effect.
 

Bijlagen

  • bootstrap4-index.zip
    748 bytes · Weergaven: 29
OK Bron, weet het sinds een maand. Dank iig. :thumb:
Wel het gevoel dat je hopeloos antique bezig bent als je zelfs dát nog niet kent, maw de trend voor mobiles.
 
Veel websites worden op andere manieren gemaakt, en je bent bij html5 en css3 aangekomen, dus antique? Beslist niet hoor!
Nog even tot carnaval, dan kijk je overal anders tegenaan :p
 
Bootstrap is geen nieuwe taal, het is gewoon html5 + css3 (en jQuery voor de animaties, het menu en wat leuke dingen).

Als website maker zou je over Bootstrap gelezen moeten hebben. Kijk eens op www.w3schools.com/bootstrap4/
In de linker kolom kies je wat je wilt hebben. In de rechter kolom kopieer je de html.

De voordelen van Bootstrap zijn duidelijk: cross-browser, cross-platform, cross-device en volledig responsive.
En wereldwijd ondersteuning met duizenden voorbeelden.

In de bijlage een responsive indeling. Maak je browser eens breder en smaller en je ziet het effect.

Effe over Bootstrap (dank voor de link bij Wschools, ken t, Bootstrap nooit in gedoken) plus carnaval. Klopt aan dit laatste ontkom je niet in mijn regio. Heb al zitten droogoefenen met je bijgevoegde index etc.
Bootstrap 4 is het nieuwste van t nieuwste?
Meen ergens gelezen te hebben dat je er iets voor moet downloaden, volgens mij niet toch?

Ga er iig mee rommelen, als ik tijd heb. lijkt me wel fun. :d:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Als je Bootstrap 4 downloadt van de officiële site heb je alles wat je nodig hebt.
 
Bootstrap 4 is het nieuwste van t nieuwste?
Dat W3schools (50 miljoen bezoekers per maand) veel aandacht besteedt aan Bootstrap moet voldoende indicatie geven dat Bootstrap "hot" is. Bootstrap is een vormgeving framework. Door alleen de html te schrijven maak je een website zonder iets te hoeven doen aan css en/of javascript. Om te voorkomen dat daardoor alle websites hetzelfde eruit zien wordt er op elke website toch aanvullende css gemaakt.

Met Bootstrap heb je in relatief korte tijd resultaat. Het aantal Bootstrap websites groeit snel. Op internet vind je veel templates, code snippets en extensions/plugins (extra functionaliteit). Even googelen en je vindt ze snel. Controleer altijd of ze voor Bootstrap 4 zijn.

Meen ergens gelezen te hebben dat je er iets voor moet downloaden, volgens mij niet toch?
Er zijn twee manieren om de Bootstrap files te gebruiken.
- downloaden en Bootstrap files op je eigen webserver zetten. Zoals php4u aangaf heb je dan alle files.
- gebruik maken van een CDN (Content Delivery), dit geeft een iets betere performance.

Tip: Download Bootstrap zodat je kan zien hoe de css eruit ziet maar gebruik op de website de CDN files.
In index.html vind je 1x <link> en 3x <script>. Deze files komen van een CDN.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:OK OK Guys, muchas gracias :thumb:
 
En in WordPress moet je eerst 4 jaar doorgeleerd hebben.
Nou, je overdrijft in deze wel.

Door PHP4U
Ik heb de site net verkleind in mijn browser, en weer vergroot, maar dan lijkt hij niet meer terug te resizen.
Hier resized de website wel terug.

Verder als je Wordpress gebruikt, had je vraag elders moeten worden gesteld, we hebben een aparte afdeling voor WP
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan