Noorderwind 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleKoen

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
58
Dag Access-gebruikers,

Onlangs opende ik weer eens het voorbeeldprogramma Noordenwind 2007 is- zie bijlage. Tot mijn verbijstering is het formulier
Introductiepagina
liquid, m.a.w. het past zich aan de schermbreedte aan.
Ik heb nogal wat afgezocht, maar heb niet kunnen vinden hoe dit gebeurt.
Weet iemand wat ik over het hoofd zie.

GrJ
 

Bijlagen

  • Noordenwind 2007.zip
    847,3 KB · Weergaven: 44
Ik weet niet anders of dat introductieformulier is altijd al in tabbladvorm gebruikt. Ik zou de term 'verbijstering' in ieder geval niet in de mond nemen hier. De term 'liquid trouwens ook niet :). Je kunt er simpel een 'zwevend' formulier van maken door de eigenschap <Pop-up> op <Ja> te zetten. Een verbijsterend simpele oplossing :D.
 
Dag OctaFish,
Ik blijf nog even bij mijn gebruikte termen. Jouw oplossing is niet wat ik bedoel. Inderdaad is het formulier zwevend als het een pop-up venster wordt.
Als je de Noordenwind opent zul je zien dat het formulier Introductiepagina de pop-up op Nee heeft staan. Om mijn liquid-term duidelijk te maken, klik je op F11 (de navigatie) en zul je zien dat het formulier horizontaal krimt of uitrekt. Dat is wat ik bedoel en ik kan er niet achter komen hoe het werkt.
GrJ
 
En dat is, zoals ik al zei, de standaardweergave als een formulier niet als popup is ingesteld. Je kunt daarnaast nog instellen dat de db al dan niet gebruik maakt van tabbladen (twee opties: <Overlappende vensters> en <Tabbladen>. gebruik je Overlappende vensters, dan zijn de vensters in essentie gelijk aan popups. Die kun je dan beeldvullend maken, maar dan worden zo ook weer groter als je de navigatiebalk verbergt. Ik snap dus nog steeds niet wat je bedoelt.
 
Bijgaand vier schermprints. Twee van de Noordenwind en twee van bijgaande voorbeeld database Verkooppijplijn. De laatste doet wat mijn databases ook altijd doen, nl. mee verschuiven.
 
De bijlagen
 

Bijlagen

  • Verkooppijplijn.zip
    341,1 KB · Weergaven: 21
  • Ps Noordenwind.docx
    917 KB · Weergaven: 28
Je bent appels met peren aan het vergelijken; jouw formulier is een gesplitst formulier, dat in Noordenwind niet. Overigens is in jouw db het effect hetzelfde, maar omdat jouw formulier van die afschuwelijk lelijke tabelweergave gebruikt maakt, valt het niet zo op.
 
Dank voor je geduld.

Het voorbeeld nu maar even heel simpel gemaakt.
Ik heb een lege database met twee formulieren. Een loze tekst in een label en 'Beginscherm' geïmporteerd uit Noordenwind.
In Noordenwind past het Venster zich aan. in deze simpele database niet.
Ik vermoedde dus dat er een verschil zou moeten zijn in de Opties van de database bijvoorbeeld onder 'Huidige database' of 'Clientinstellingen'.
Maar ook die verschillen niet.

HelpMij graag ;)

GrJ

Bekijk bijlage Schermbreedte.zip
 
Ok, ik snap (eindelijk) wat je bedoelt. Je gebruikt de verkeerde terminologie om je probleem te beschrijven. Je hebt het namelijk steeds over een 'Venster' dat zich aanpast, maar het 'probleem' is niet het Venster, noch het Formulier, noch opties in de database. Het betreft hier een instelling op het Tekstvak.

Als je het teksvak van het formulier Beginscherm naar het formulier Formulier1 kopieert, zal je namelijk zien dat het tekstvak zich nog steeds aanpast aan de formuliergrootte, en jouw tekstvak niet. Als je naar de Eigenschappen van de tekstvakken kijkt, zie je dat het verschil zit in de eigenschap <Horizontaal fixeerpunt>. Deze kent de opties Links (jouw tekstvak), Rechts en Beide (Beginscherm).
 
Dat is 'm. Dank je wel. Nu aan mij om dit in mijn databases goed te verwerken.
Wellicht dat een ander hier ook gebruik van kan maken. Daarom maar even deze code erbij
Code:
Sub prcFixeerpunt()
    prcFixeerpunt1 "frmClientList"
End Sub

Sub prcFixeerpunt1( _
    frmForm As String _
    )
    'Muiderberg, 7-1-2019
    'Fixeert het control
    Dim ctrControl      As Contro
    DoCmd.OpenForm frmForm, acDesign
    For Each ctrControl In Forms(frmForm)
        Select Case True
            Case TypeOf ctrControl Is TextBox
            
            Case TypeOf ctrControl Is ComboBox
            
            Case TypeOf ctrControl Is Label
                ctrControl.HorizontalAnchor = acHorizontalAnchorBoth
        End Select
    Next ctrControl
    With DoCmd
        .Save acForm, frmForm.Name
        .Close frmForm.Name
    End With
End Sub
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan