Macro? Hoe een handtekening in Outlook-e-mail invoegen bij verzending email via Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1987

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2018
Berichten
25
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een nieuwsbrief gemaakt in word en gekoppeld aan een excel adressenbestand.
Ik wil graag dit word document samenvoegen met adobe pdf in word en versturen als pdf bestand via email.

In outlook heb ik bij ieder nieuw bericht een standaard handtekening toegevoegd met persoonlijk email papier.

Wanneer ik het word document verstuur als pdf dan wordt de ingestelde handtekening met briefpapier niet mee verzonden.
Ik krijg dan een blanco email bericht met daarin de gemaakte nieuwsbrief in pdf als bijlage.

In word heb ik geprobeerd om bij het versturen van het bericht html tekst toe te voegen maar dit werkt niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ingestelde handtekening met briefpapier automatisch wordt meegezonden met de pdf bijlage die ik verstuur via word?

ik heb op internet veel gezocht op Google en ik kom er niet uit. Misschien lukt het om een macro toe te voegen aan het word bestand of in outlook maar mijn ervaring daarin ontbreekt.

Kan ik een macro toevoegen die ervoor zorgt dat de handtekening met briefpapier in outlook automatisch gekoppeld wordt aan de nieuwsbrief die ik in word heb opgesteld?

Ik heb al van alles geprobeerd maar het is mij nog steeds niet gelukt. Misschien denk ik te moeilijk en is er een simpele oplossing voor het probleem.

Wie heeft voor mij de juiste oplossing?

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Zo niet vraag mij gerust!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Als ik vanuit Outlook mail krijg ik netjes mijn signature/'handtekening in de mail die ik ingesteld heb.
Als ik in Word of Acrobat een bestand verzend, wordt dat als bijlage in een lege mail gezet, hoe krijg ik daar ook standaard mijn handtekening in?

Ik heb geen word document met vba-code. Ik heb Adobe Acrobat geïnstalleerd en daardoor krijg je bij verzendlijsten de optie in word om je document te mailen als bijlage in pdf formaat. Er staat onder verzendlijsten aan de rechterkant Samenvoegen met Adobe PDF.

Als ik op internet zoek behandelt iedere site het instellen van een handtekening, maar niet het mail aanroepen vanuit andere programma's.

Ik ben nu zoiets aan het proberen maar het lukt niet helemaal:

Code:
Sub SendDocAsMail()

Dim oOutlookApp As Outlook.Application
Dim oItem As Outlook.MailItem

On Error Resume Next

'Start Outlook if it isn't running
Set oOutlookApp = GetObject(, "Outlook.Application")
If Err <> 0 Then
    Set oOutlookApp = CreateObject("Outlook.Application")
End If

'Create a new message
Set oItem = oOutlookApp.CreateItem(olMailItem)

'Allow the user to write a short intro and put it at the top of the body
Dim msgIntro As String
msgIntro = InputBox("Write a short intro to put above your default " & _
            "signature and current document." & vbCrLf & vbCrLf & _
            "Press Cancel to create the mail without intro and " & _
            "signature.", "Intro")

'Copy the open document
Selection.WholeStory
Selection.Copy
Selection.End = True

'Set the WordEditor
Dim objInsp As Outlook.Inspector
Dim wdEditor As Word.Document
Set objInsp = oItem.GetInspector
Set wdEditor = objInsp.WordEditor

'Write the intro if specified
Dim i As Integer
If msgIntro = IsNothing Then
    i = 1
    'Comment the next line to leave your default signature below the document
    wdEditor.Content.Delete
Else
    'Write the intro above the signature
    wdEditor.Characters(1).InsertBefore (msgIntro)
    i = wdEditor.Characters.Count
    wdEditor.Characters(i).InlineShapes.AddHorizontalLineStandard
    wdEditor.Characters(i + 1).InsertParagraph
    i = i + 2
End If

'Place the current document under the intro and signature
wdEditor.Characters(i).PasteAndFormat (wdFormatOriginalFormatting)

'Display the message
oItem.Display

'Clean up
Set oItem = Nothing
Set oOutlookApp = Nothing
Set objInsp = Nothing
Set wdEditor = Nothing

End Sub

De bedoeling is dat die het word die gekoppeld is aan een verzendlijst (excel) bestand 1 voor 1 opslaat als pdf en dat die ze 1 voor 1 verstuurd per mail als bijlage. Dat werkt met Adobe Acrobat prima alleen is het jammer dat de handtekening die ik in outlook heb ingesteld niet mee verzonden wordt!
 
Laatst bewerkt:
Adobe zal dan wel niet samenwerken met outlook, omdat de producten niet van dezelfde firma zijn
Je hebt adobe niet nodig, word zelf kan ook als pdf opslaan.
Kan je een klein anoniem stukje van je word nieuws brief en je excel adressen bestand plaatsen?
Dan kunnen de helpers er voor jou een stukje code in plaatsen dat deze nieuwsbrief via outlook met signature verstuurt.
 
Heb je een handtekening met afbeeldingen?
Dat kan het zijn deze met VBA-code via base64-encoding in de HTML-code moet worden opgenomen.
Kan je een eenvoudig voorbeeldje van je handtekening plaatsen?
 
Handtekening

Ik heb dus eigenlijk een nieuwsbrief ingesteld als handtekening.

Heb ik ook geprobeerd als briefpapier in te stellen maar alsnog wordt hij niet mee verzonden.

Bekijk bijlage nieuwsbrief.rar

Als briefpapier is wel beter want dan heb ik een achtergrondkleurtje.

Als ik hem als handtekening instel niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan