mailclient waarvan configuratie bewaard kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik ben op zoek naar een mailclient waarvan de configuratie (POP/IMAP, SMTP-servers, inloggegevens, etc.) eenvoudig bewaard kunnen worden en worden meegenomen bij een herinstallatie.
Met een grote omweg (...) is het wel mogelijk in bijv. Thunderbird, maar zijn er nog andere programma's die dit kunnen zonder grote omweg?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Bij The Bat! exporteer ik altijd de sleutel waar alles behalve het wachtwoord in staat.
Het wachtwoord staat in een ge-encrypt bestand in de mail opslag map.

Heb gisteren een clean install gedaan ivm nieuwe inzichten om een betere image te krijgen.
Niettemin maak ik nog dat registerbestand apart aan (simpele exporteren).

Het installeren van The Bat! en alles weer instellen kostte me minder dan 2 minuten (voor 12 accounts van de gebruikers hier.. er is zover ik weet geen grens aan het aantal). Je mag maar 1 programma The Bat! tegelijkertijd actief hebben, afwisselend laptop en desktop gebruik mag dus.

The Bat! bestaat al heel lang, is niet gratis, wel 1 maand te testen (geen beperkingen) en kost ca 20 euro.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de tip!
Ik weet dat ik The Bat! ooit eens heb gebruikt, maar weet niet meer waarom ik daarvan ben afgestapt. Ik ben het sinds gisteren weer aan het uitproberen, maar loop nu aan tegen de configuratie van een mailadres in Office 365.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Probeer hem kijk of het bevalt. Kost dan nog niets.

PS: Erg handig is de berichten ophaler. Alles wat je niet bevalt kun je verwijderen zonder binnen te halen.
Tis wel een beetje een wat Spartaans programma, maar als je gewend bent....
 
Jammer dat The Bat! alleen support geeft aan reeds geregistreerde gebruikers.
Hoe bewaar ik de accountinstellingen voor het geval ik het programma opnieuw wil installeren op een geformatteerde harde schijf? Is dat instellingenbestand een tekstbestand in kale tekst? Dat zou mooi zijn, want daarmee kan ik gelijk een probleem oplossen: twee mailaccounts op hetzelfde domein; een wordt wel gelezen en de ander niet. Wachtwoord is wel goed. Heb ik ergens een fout gemaakt in de configuratie?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Mailbird.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan