MS office pakket mn. Access 2016 upgrade naar 2019 of Office365

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Ik ben aan het inventariseren wat de consequenties zijn als we gaan migreren naar Office 365 of gebruik blijven maken van een stand alone Office pakket met name Access.
Ik gebruik Access 2016 in een gesplitste configuratie bestaande uit een fe-bestand en een be-bestand. Op één centrale pc staat het be en het fe bestand van de applicatie en het Access-programma uit het pakket. Op de overige 4 pc's staat ieder het fe-bestand en het Access programma.
Als ik wil overstappen naar Office365 of naar een stand alone Office 2019 pakket, moet ik dan wat doen aan mijn 2016 fe- en be-applicaties? Migreert mijn Office 2016 back-end automatisch naar 365 of 2019? Kan ik dan Office 2016 verwijderen en blijft het werken?
Als ik alleen de pc met het be en fe bestand upgrade en niet de overige pc's met de Access 2016 front-end wat zijn dan de consequenties, be is Office365 of Office 2019 en fe is Office 2016?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
 
Ik gebruik de versies 2010, 2016 en 365 door elkaar heen, en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Al zegt dat uiteraard niet alles. 2019 heb ik dus niet, en die zou ik ook gerust overslaan, want voegt nauwelijks iets zinnigs toe. Oude wijn in nieuwe zakken, dat idee. Maar daar kunnen anderen uiteraard weer heel anders over denken.
 
Dank je wel OctaFish. Ik verwachtte ook niet zoveel problemen, maar toch? Word 2007 wordt hier en daar ook nog gebruikt en dat werkt nog steeds. Ik denk dat het belangrijkste is, dat de bestandsextensie van Acces 2016 .accdb door nieuwere versies blijvend worden ondersteund.
 
Je laatste opmerking bevat het addertje onder het gras :). Het is natuurlijk andersom: Db’s die je in de nieuwere versie maakt, kunnen wellicht niet in de oudere versies worden gelezen omdat er wellicht gebruik is gemaakt van nieuwere bibliotheken die niet door de oudere versies worden herkend. En dan heb je een probleem.
Met een programma als Word speelt dat niet. Bovendien heb ik nog nooit iemand ontmoet die in Word 365 of 2019 ook maar één letter per uur sneller kan typen dan een typist die nog met Word 95 werkt :D.
 
Ik kon recent voor 13.95 euro via de HUB regeling Office 2019 spotgoedkoop kopen.
Terwijl ik een stevige office, incl Acces gebruiker ben, is het imho alleen. maar het aanschaffen waard als je de relatief kleine verschillen je aan spreken of er zit een hele specifiek belangrijke voor je tussen.
Ik wacht wel een of twee versies eer het weer interessant wordt.

Eigenlijk vond ik Office 2003, de laatste zonder het lint, nog steeds een van de betere Office-versies.
Ervaren gebruikers klikken zich sindsdien met het lint zich rot om vervolgens een slechter of hooguit gelijk resultaat te krijgen.

En over Word... idd voor een groot aantal mensen zou Word 95 nog steeds overkill zijn...


https://support.microsoft.com/nl-nl...or-windows-and-mac-frequently-asked-questions

Wat is nieuw in het Office-bureaublad apps voor Windows in Office 2019 versus Office 2016?

Word
"Get werk gemakkelijker"

Zwarte thema
Hulpmiddelen (bijschriften en beschrijvingen van audio)
Spraakfunctie (TTS)
Bij functionaliteit verbeterd
Verbeterde toegankelijkheid

Excel

"Betere gegevensanalyse uitvoeren"

Trechter grafieken, 2D-kaarten en tijdlijnen
Nieuwe functies in Excel en verbindingslijnen
Mogelijkheid om te publiceren van Excel naar PowerBI
PowerPivot verbeteringen
Verbeterde PowerQuery

PowerPoint

'Meer indrukwekkende inhoud maken'

Mogelijkheden voor het bestellen van dia's in presentaties in-en uitzoomen
Functie voor vorm overgang
Mogelijkheid voor het invoegen en beheren van pictogrammen, SVG- en 3D-modellen
Verbeterde zwervende potlood case

Outlook

"E-mail efficiënter beheren"

Bijgewerkte contactpersonen
Office 365-groepen1
@mentions
Gerichte postvak in
Reis- en overzicht kaarten
1Exchange online-account vereist

Wat zijn de functionele verschillen tussen Office 2019 en Office 365 voor Windows?

Office 2019 is een upgrade van eerdere versies van de Office voor gebouwen, met inbegrip van Office 2016. Office 365 is het abonnement van Office en is er de meest creatieve, samenwerking, intelligent en veilig functies om te gaan met de cloud-connectiviteit. De volgende functies van Office 365 zijn niet opgenomen in Office 2019 voor Windows.

Hiermee ontgrendelt u creativiteit

Editor in Word
Tik in Word, PowerPoint en Outlook
Designer in PowerPoint
Onderzoeker in Word
Ideeën in Excel
Gegevenstypen in Excel
Gebouwd voor teamwork

Real-time samenwerking tussen Word, Excel en PowerPoint1
@mentions in Word, Excel en PowerPoint
1Real-time samenwerking is beschikbaar in Office 2019, maar alleen als onderdeel van de Word-2019 en alleen in combinatie met SharePoint Online.

Geïntegreerd voor eenvoud

Gedeelde computer-licentieverlening
Taalpakketten zijn opgenomen
FastTrack opties
Intune integratie
Intelligente beveiliging

ATP in Word, Excel, PowerPoint en OneDrive voor bedrijven1
Berichtcodering Office 365
Office Enterprise bescherming **
Gevoeligheid label toevoegen in Word, Excel, PowerPoint en Outlook2
1Alleen Exchange Online-account en abonnement ATP (zelfstandig of geïntegreerd in Office 365 E5)2Functies die met Office 365 ProPlus
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie nuttige bijdragen. Helpmij heeft al veel geholpen, top. Ik wordt getriggerd door de opmerking "addertje onder het gras". Ik realiseer mij het volgende: Als ik de Access 2016 front-end en / of back-end applicatie verder met functies etc. uitbouw in Office365/2019 en ik zou de front-end op een andere pc draaien onder Access 2016 dan zou dat eventuele problemen kunnen opleveren ondanks de extensie van beide apps het zelfde is. Misschien nu nog niet maar in de toekomst met een geupdate Office365 wel. Is dat zo? Dit betekent dat ik voor de zekerheid op de andere pc's ook Office365 moet instaleren of als het probleem zich voordoet op pas dat moment alsnog moet aanschaffen.
 
Office 365 is een abonnementsvorm (zeg maar een SAAS) waarbij je altijd met de laatste versies werkt. Wat dat doet met de bibliotheken: nog geen idee. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Maar dat zegt niks over de toekomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan