• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel docu cel doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdr123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2019
Berichten
2
Hallo,

Allereerst bedankt voor het lezen van mijn vraag en het geven van antwoorden. Dat wordt gewaardeerd.

Ik heb een kleine onderneming en ben even aan het stoeien met de administratie voor dit jaar. De huidige situatie is dat ik een werkbon in excel zet en in een ander document(voor de boekhouder) een kasadministratie bij hou. Dat betekent dus een dubbele invoer van de contante betalingen. Dat wil ik dit jaar voor komen door formules.

Het eerste probleem waar ik tegenloop is bij het doortrekken van een cel. Zie documenten, het uitleggen is wat lastig, de documenten wijzen voor zich denk ik.

Alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen!Bekijk bijlage Werkbonnen.xlsxBekijk bijlage Kasadminstratie.xlsx

Groeten,
Guido
 
in K5?

Code:
=INDIRECT("B"&(( RIJ()-4)*6)+1)
 
Bedankt voor de reactie.

Gaaf, zijn we een stap dichterbij de oplossing. Nu is het zo dat ik in 'kasadministratie' in Cel A3, dan de waarde van E12 wil laten zien. In A4 de waarde van F12, in A5 de waarde van E18, in A6 de waarde van F18.

Zou dat dan ook mogelijk zijn? Dit is namelijk al een ALS functie formule. Immers alleen de contante betalingen moeten in de kasadministratie, de bank betalingen niet. Logischerwijs komen bij bankbetalingen dan de formules op 0 uit in de kasadministratie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan