Gigaset270/GPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Tot dusver gebruikte ik nooit een Smartphone (ik bel niet veel, surfen en mailen doe ik op de portable)
Maar misschien kan zoiets af en toe toch handig zijn. Iets eenvoudigs, geen toeters en bellen.
Heb niet de bedoeling video's of muziek te gaan downloaden of op elke vrij moment te gaan surfen.

Ik dacht aan een Gigaset 270.
Zou dit interessant zijn?(gezien voor 129 € - 50 €)
Merk: Gigaset
Simlockvrij
Android 7.0
5.2 inch scherm
16 GB geheugen
WIFI 4G 2 jaar fabrieksgarantie

Ik zou gaan voor een prepaid kaart.

Overweeg ook er een offline GPS applicatie op te zetten.

Heeft iemand ervaring met volgende applicaties? Werken die ook met Android 7?

https://www.techpulse.be/achtergrond/213251/gratis-android-gps-zonder-mobiel-dataverbruik/

Een idee hoeveel GB je kwijt bent voor bv een kaart van België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zweden?

Kan je, als je verloren loopt in the middle of nowhere, je positie doorgeven aan een andere smartphone (zonder de coördinaten te gaan aflezen uiteraard)?
 
Dag, Een mooie telefoon. Lees gebruikersbeordelingen of reviews maar 16 Gb geheugen is de helft van wat weinig is wanneer je er veel mee zou willen doen. Vandaar de lage prijs van dit (geen "plus") model. App's kunnen meestal niet op de externe kaart gezet worden en je hebt een bestandsbeheerder van een derde partij nodig om gegevens naar een externe kaart te verplaatsen.

In de Playstore kan je het best beoordelingen van gebruikers lezen over eenvoudige apps zoals dataverkeer bijhouden.

Via Google Maps kan je eenvoudig jou positie delen en met Whatsapp of via de mail doorgeven. Anders krijg je toepassingen die beide op de telefoon moeten gebruiken of toch de coördinaten doorgeven.

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/je-locatie-delen-in-google-maps/
 
Bedankt voor de info, ik heb absoluut geen ervaring mt Smartphones...

Maakt de versie van Android iets uit voor de installatie van die Apps?


Ik had in een review gelezen dat de Plus minder performant was (herinner me niet zo goed op welk gebied) dan de 16 GB, wist ook niet dat er een probleem is met extern geheugen, dus ik zal toch maar voor de 32 GB gaan.
 
GS370 heb je ook en is iets anders.

De Gigaset GS370 Plus is een midrange phablet met een groot scherm, dat bijna de ... dan hd, maar minder dan het full hd van bijvoorbeeld de Gigaset GS270.

Het besturingssysteem is de laatste of, als de telefoon op de plank heeft gelegen dan zal deze naar die versie updaten. Dat is: Pure Android™ 8.1 Oreo Niet elke app werkt even goed met iedere Android versie maar daarvoor wordt in ieder geval wel gewaarschuwd wanneer u een programma download. Bekende software is geen probleem natuurlijk en apps vernieuwen zich vaker en sneller dan je "update" kan zeggen. Veel plezier ermee en lees u goed in op YouTube of andere sites over het gebruik van een smartphone.
 
Ik las ergens dat dit niet automatisch naar de hogere versie wordt geupdated
 
Android besturingssysteem wordt met drivers en bepaalde software door de fabrikant van een telefoon in één pakket gedaan. Vaak zijn die niet beschikbaar na verloop van tijd en dat is nu juist het probleem. Fabrikanten laten daarmee de ondersteuning van bepaalde modellen vallen. Ze worden dan onveiliger om te gebruiken en nieuwe software gebruiken kan een probleem worden. Het zelfde model kan je dus altijd updaten naar de versie die daarvoor beschikbaar gesteld is. Goed om te weten is in dit geval, dat er nu al de nieuwste versie op staat of voor is uitgebracht. Met minder moet je bij een nieuwe telefoon geen genoegen nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan