Renkforce kaartlezer/hub combi CR09E is onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Beste mensen,

Bovenstaand product in december aangeschaft. Net als nu, niet zichtbaar in verkenner.
Zou moeiteloos herkend moeten worden. Geen drivers bijgeleverd.
Na telefonisch contact teruggestuurd en net 'n nieuw exemplaar ontvangen (Conrad>DSLD - duurt dus lang).

Mogelijk is er toch iets aan te passen in te stellen waardoor deze wél zichtbaar wordt? Ik hoor bij aansluiten op de laptop wel 2x een (aansluit-)geluid.

Iemand misschien een suggestie?
 
Je verteld er niet bij of er een kaartje in de kaartlezer is gestoken. Zonder kaartje meld windows wel dat er hardware wordt aangesloten maar kan er niks mee omdat er dan geen kaartje in is gestoken. Anders moet in verkenner meerdere schijfletters van verwisselbare media moeten laten zien. Ongeacht of er een kaartje in zit.
 
Hi Jackall, dank voor je reactie.

Heb ik bij de vorige geprobeerd maar maakte niets uit, zo'n SDkaart plaatsen.

Ik ga er ook van uit - net als bij de Sandisk die ik hiervoor had - dat er stations te zien zijn. Dit is namelijk niet het geval.
Bij Apparaatbeheer zie ik ook niets staan. Zal het nog op de desktop bekijken; eerste exemplaar zelfde verhaal, maar wel zichtbaar in Apparaatbeheer met uitroeptekens (geen drivers).

Nu maar gelijk ook op desktop aangesloten en idd zelfde melding zoals ik hierboven beschreef. Zie afbeelding.

Kaartlezer.jpg

stuurprogramma.jpg

Laatste de bekende melding, maar op de website van de fabrikant kon ik meen ik geen stuurprogramma's ontdekken.
Bovendien, dan lever je zoiets toch bij het product?

https://kundendienst-info.de/renkforce-service/

Behoorlijk zoekplaatje, maar hier kan ik dan eventueel ook nog een vraag stellen:

https://support.conrad.de/hc/de/articles/360001190805-Ich-habe-eine-technische-Frage-zum-Produkt

Maar uiteraard liever via het forum de oplossing vinden :)
 
Laatst bewerkt:
Er mist duidelijk een stuurprogramma op jouw systeem.

Klik in Apparaatbeheer eens met je re-muisknop op dat apparaat en kies voor " Eigenschappen".
In het " Eigenschappenscherm" klik op de tab " Hardware" en kies in het dropdown-menu voor " Hardware-ID" .

Kopieer en plak die info in je volgende bericht.
Zou iets moeten zijn dat begint met " PCI\VEN ......"
 
Ik kan geen tab 'Hardware' vinden.

Heb alleen Algemeen, Stuurprogramma, Details en Gebeurtenissen.

Onder deze laatste valt dit te lezen:

Device USB\VID_1B1C&PID_0C0A\7289_2.0 requires further installation.
 
Voeding eraan? aangesloten op een USB 2.0 poort?

USB heeft ook geen drivers nodig, overigens, soms het apparaat wat er aan hangt maar bij zo'n hub niet.

PC/notebook wel helemaal uit geweest en niet via snel-starten?
Zou niet uit mogen maken met een USB device maar toch.
 
Nou! steek net 'n kaartje in de kaartlezer en hij wordt gelezen! (zoals Jackall ook al opmerkte) Alleen heel vreemd dat er geen stations te zien zijn.
Vorige keer werkte dat overigens niet, dat insteken en zichtbaar worden.

Groen ledje aan voorzijde ging ook branden. Typisch, maar.. opgelost. Bedankt weer voor het meedenken.
 
Voeding eraan? aangesloten op een USB 2.0 poort?

USB heeft ook geen drivers nodig, overigens, soms het apparaat wat er aan hangt maar bij zo'n hub niet.

PC/notebook wel helemaal uit geweest en niet via snel-starten?
Zou niet uit mogen maken met een USB device maar toch.

Zie je reactie nu pas, ja allemaal toegepast hoor.
Voeding idd ook standaard op zo'n hub, want heeft 7 ingangen. Per ingang ook 'n led die gaat branden als de schijf reageert.
 
Nou, via de gegeven link naar corsair-forum moet je ook dat kunnen oplossen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan