Meerdere bereiken ranges selecteren met macro en afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeeke

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Berichten
37
ik wil met VBA meerdere bereiken (apart) selecteren, zodat deze ook elk apart afgedrukt worden.

In het bestand zit een macroknop waarmee ik lege regels invoeg tussen een x-aantal gegevens.
En die bereiken wil ik vervolgens dus alle apart van elkaar geselecteerd krijgen en dan ook op apart afgedrukt worden. Dus niet alles onder elkaar op A4 met een lege regel, maar elk bereik op een apart A4
 

Bijlagen

  • invoegen lege rij en interval.xlsm
    18,1 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom niet ?

Code:
Sub M_snb()
   For j = 0 To 3
      Range("A1:A3").Offset(3 * j).PrintOut
   Next
End Sub
 
Thanks SNB,

Voor dit bestand inderdaad functioneel. maar wanneer de geselecteerde ranges variabel zijn, dan doet dit niet wat het moet doen. Zo kan een range uit bv 3 rijen bestaan en een andere range uit 5 rijen.
Als er inderdaad geen andere mogelijkheid is, of er komt geen respons meer eind deze week, dan sluit ik deze vraag als opgelost, want met jouw oplossing ben ik ook al meer dan tevreden... :thumb:
 
Hoe zou een macro dan moeten weten waar rijen ingevoegd zouden moeten worden ?
Met andere woorden: waaruit blijkt dat ranges variabel van omvang zijn ?
Klopt mijn vermoeden dat jouw voorbeeldbestand geen representatief voorbeeldbestand is ?
 
Jouw vermoeden klopt.

En daarom ook mijn vraag omdat ik niet weet of een macro inderdaad zou weten waar rijen ingevoerd zouden moeten worden. Misschien dat er een optie was dat via een macro vanaf elke lege rij tot aan de volgende lege rij een range afgedrukt zou kunnen worden.
Maar met jouw (eerste) oplossing ben ik al meer dan tevreden :thumb:
 
Dat kan als jij een representatief voorbeeldbestand plaatst of je verdiept in .Areas.
 
die voorzet van snb kon ik niet laten om binnen te koppen
Code:
Sub AfdrukAreas()
    For Each a In Sheets("blad1").Columns(1).SpecialCells(xlConstants).Areas 'bepaal alle gevulde areas in de A-kolom
        a.Resize(, 10).PrintPreview                                  'print dat bereik 10 kolommen breed af (vervang Printpreview door PrintOut)
    Next
End Sub
 
super cow18 :thumb:

ik heb enkel PrintPreview veranderd in PrintOut, daar ik niet elke pagina hoef te zien, maar gewoon alles direct printen.
nogmaals thanksss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan