Voedings probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Commer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2019
Berichten
2
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Asus Eee PC 1005 laptop. Het volgende probleem doet zich voor.
Ik steek de stekker in het stopcontact en het lampje wat in het kastje van de voedingskabel zit gaat constant blauw branden.
Op het moment dat ik het stekkertje in de laptop steek begint het blauwe lampje in het voedingskasje te knipperen.
Op de laptop zelf gaat helemaal geen lampje branden en ik krijg de laptop ook niet aangezet. Als ik dus de aan/uit knop indruk gebeurd er helemaal niets.
Ik heb de laptop enige weken niet gebruikt.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.
Bij voorbaat dank voor u reactie.
Commer
 
De accu van de Eee-pc is compleet leeg, verrot of de lader werkt niet naar behoren.
In het 1e geval kan het zo zijn dat je de accu eerst 5 - 10% moet opladen voor er voldoende spanning in de accu aanwezig is om de pc te starten.
Ik zou dus eerst een half uur laden en dan nog eens proberen...
 
Hallo

Ik zou eerst de adaptor/laptop testen ...

Verwijder de battery , en controleer of de laptop dan wel korrekt werkt .

Sommige laptops weigeren om een te diep ontladen batterij nog op te laden.

Laptop batterijspanning kun je controleren d.m.v. multimeter.

Een batterij voor dit beestje is niet duur ...

Aan de prijs te oordelen , is dit blijkbaar reeds een ouder toestel ???

L.i.o.n. batterijen gaan een goeie 3 jaar mee ... alles dat je er meer uit haalt , is meegenomen ...

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...l1313&_nkw=Asus+Eee+PC+1005+battery+&_sacat=0

Merk mtec is prijs/kwaliteit zeer goed ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de laptop aangesloten op de voeding en hem ook met een UTP kabel op een andere laptop aangesloten.
Weet niet of dit geholpen heeft maar na ongeveer een uur stopte het knipperen van het lampje een bleef het continu branden.
Het was toen ook weer mogelijk op de laptop op te starten.
Bedankt voor jullie advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan