HD vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Beste forum gebruikers,

ik zou de HD van een laptop willen vervangen door een SSD ....MAAR ik wil echt beginnen met een volledig wit blad , een nieuwe lei zeg maar .ik wil de bestaande HD niet migreren naar de SSD .Maar de SSD plaatsen en opnieuw beginnen, dus er zal een partitie moeten worden aangemaakt , formateren etc , alle drivers van de samsung laptop downloaden en dan pas windows installeren. Kan ik dan naar de site van micro soft gaan en win 10 installeren ? of moet ik een win 10 aankopen m.a.w. geen update ,maar een volledige nieuwe versie . Eerst stond er op de samsung R730 win
7 en later deed ik de gratis update naar win 10. Ik heb weken geleden gehoord ,dat wanneer je naar de site van microsoft gaat , je computer wordt herkent ...omdat hier dus een win 10 heeft opgestaan ? en dat je dan win 10 zou kunnen downloaden.

grt.
 
Als er eerder Win 10 op gedraaide heeft hoef je verder niks te doen, Windows wordt automatisch geactiveerd als er een werkende internetverbinding is.
Je moet wel voor alle zekerheid eerst de drivers van deze laptop downloaden bij Samsung en uitgepakt op een usbstick zetten.
Je installatie-bestanden voor Win 10 kun je bij microsoft downloaden en wel m.b.v. het hulpprogramma op deze pagina.
Daarna HDD eruit, SSD erin, usbstick met Win 10 installatie erin en aanzetten. Je kunt in het opstart-menu ( meestal F12 ) de usbstick kiezen als opstartstation.
Win 10 maakt tijdens de installatie zelf de benodigde partities aan.
 
Hallo,

dank voor de snelle reacties , volgende week bestel ik een SSD en ga het proberen , ben ik ook thuis als de courier dienst langs komt . dus ik moet dan éérst op deze Acer laptop de W10 download tool binnenhalen en dat zal een 64 bit zijn ,en op een usb stick zetten . dan uit de samsung laptop de HD uithalen , de SSD plaatsen ....usb stick in de samsung en de samsung laptop opzetten ?
 
Die Samsung kan ook later hoor en is alleen nodig als er iets in apparaatbeheer niet goed staat.
 
Hallo,

de SSD is geplaatst en het werkt , start snel op ...binnen de 25 seconden , heb dus gebruik gemaakt van de USB opstart voor windows .Moet nu wel terug wat programma's installeren , ben in feite nu met een verse windows gestart .

Wat ik nu wel voor heb ( misschien is het toeval ,dat ik het nu opmerk ...want je test dat niet alle dagen ) dat ik de licht sterkte van het scherm niet meer kan regelen !! je leest hier veel over op internet , maar heb nog geen oplossing gevonden .Bij de Acer laptop heb ik net hetzelfde en nooit kunnen oplossen, ook gebeurde dit na updates van win 10. dus regelen met de blauwe fn toets en de blauwe symbooltjes....het geluid is nog wel te regelen

grt
 
Hallo,

het plaatsen van de SSD is opgelost ...ik zal het aangeven als opgelost.

het niet kunnen regelen lichtsterkte is nog steeds een probleem ,zowel met de Acer als met de samsung

grt en bedankt
 
Als je een 'kale' Windows versie geïnstalleerd hebt, mis je de 'launch manager'

Launch Manager van Acer activeert en beheert de sneltoetsen van het toetsenbord. Wanneer de sneltoetsen niet of maar gedeeltelijk werken, moet je dus deze software installeren.
Dat zal ook voor andere merken gelden
 
Hallo Maestro 12,

Bij de Acer is het probleem opgedoken na updates , dus geen kale windows geinstalleerd .Oorspronkelijk stond op de Acer 7741 win 7 en na enkele jaren gebruik gemaakt van de win 10 upgrade , en dat was geen probleem ...alles werkte zoals voorheen , maar na meerdere updates en updates kwam het probleem te voorschijn , lichtsterkte niet meer te regelen .Ik nam contact op met Acer en die kunnen of willen niet helpen , het antwoord is eenvoudig hoor !! oorspronkelijk werkte de laptop op win 7 , wijzigingen en updates naar een andere versie vallen buiten onze verantwoordelijkheid.dus m.a.w. trek je plan ,je hebt het zelf gezocht !!

bij de Samsung R730 ...ook denkelijk na meerdere updates

grt
 
Beeldscherm drivers ok?
Als oplossingen daarvoor kom ik tegen:
-Toetsenbord driver gebruiken (de oude dus)
- Apparaatbeheer->Monitors -> Algemeen PnP-beeldscherm (openen)-> inschakelen
-Onder apparaatbeheer, bij 'beeldschermadapters", was een "Microsoft display driver" o.i.d geinstalleerd. Deze installatie ongedaan gemaakt (rechter muis click) en opnieuw opgestart. De laptop installeerde automatisch de juiste "Intel Graphics" driver en de Fn-functies voor helderheid was weer terug.

En de laatste, heb ik nog niet zelf getest, dus gebruik op eigen risico:
Start regedit
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000 (of 0001)
verander de waarde bij FeatureTestControl in fb20
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan