• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken naar een reeks tekens waarvan een aantal tekens onbekend zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlaggenmast

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Berichten
26
Hallo allemaal,

Ik heb een spreadsheet waarin ik graag wil zoeken naar een cel die een aantal tekens bevat maar waarvan ik niet alle tekens heb.

- Kolom A bevat bijvoorbeeld 500 cellen
- een cel bevat bijvoorbeeld deze tekens <TPNH04>

Graag wil ik met de volgende bekende gegevens zoeken naar deze cel <T*N*0*> (de sterretjes zijn onbekend).
Ik weet in dit geval wel op welke plek de tekens staan.

Is er een mogelijkheid om te zoeken naar de juiste cel door onbekende tekens te vervangen voor bijvoorbeeld een '*' of een '?'

Bij voorbaat dank!
 
met een klein UDF-je kan je in een andere kolom checken of die combinatie er is en dan op die kolom eventueel filteren.
Als het nog beter moet zijn, dan kan je bv. VBA laten naar die cellen gaan, maar dat wordt iets moeilijker
 

Bijlagen

  • TNO.xlsm
    18,8 KB · Weergaven: 19
Ben je bekend met 'Autofilter' ?
 
@snb

Dit is precies de functie die ik zocht. Thanks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@cow18

Ik heb (nog) geen ervaring met VBA maar ik ga hier toch maar eens flink induiken. Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@VenA

Sorry, er is iets mis gegaan denk ik. Het is inmiddels opgelost maar bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Vlaggenmast

Wil je svp niet steeds hele berichten Quoten/citeren ? Gebruik de blauwe knop 'Reageer op bericht'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan