Ik kan de accountinstellingen niet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik kan van mijn account in Thunderbird de instellingen niet aanpassen. Ik wil op de instellingen-tab een automatische ondertekening toevoegen/wijzigen aan een al bestaand account, maar als ik die handtekening-tekst ingevuld heb en op OK klik, komt er te staan: (Accountwizzard) Er bestaat al een account met deze naam, voer een andere naam in. En hij weigert iets aan te passen. Dat verschijnt bij alles wat ik probeer aan te passen op die tab, ik moest ook instellingen aanpassen wegens de verhuizing naar een andere hosting. Lukte ook niet om dezelfde reden. Ik moest daarvoor een compleet nieuw account aanmaken....
 
Ik weet niet waar je die instelling doet, maar dat kan bij de Accountinstellingen:
HT.JPG

Werkt hier zonder enig probleem.
 
Ik weet niet waar je die instelling doet, maar dat kan bij de Accountinstellingen:
Bekijk bijlage 333668

Dat is precies waar ik het ook probeer. En waar het in het verleden ook gewoon ging. Ik heb hier de handtekening wel vaker aangepast. Nu vertikt hij iets aan te passen en vindt hij steeds dat ik eerst een nieuwe accountnaam moet bedenken.
Kan het een bug zijn in één van de laatste updates ofzo? (ik update Thunderbird altijd zodra ik een melding krijg)
 
Dat doe ik ook en heb dus de laatste versie en geen enkel probleem.
 

Die configuratie voor een nieuw account heb ik helemaal moeten doen omdat aanpassen van het oude account niet lukte om dezelfde reden. Die nieuwe configuratie afronden lukte gewoon, ik kan versturen en ontvangen met het geheel nieuw aangemaakte account. Echter een aanpassing doen na het voltooien van de configuratie, zoals bv een handtekening wijzigen, lukt nu helemaal niet meer. Bij alles wat ik nu probeer aan te passen komt dezelfde foutmelding op het moment dat ik wil bevestigen met OK. : kies een andere accountnaam want deze bestaat al. Ik neig er naar te denken dat het een bug in het programma is na een update....
 
Opgelost! Wel een raar gedoe. Omdat ik het al bestaande account niet aangepast kreeg naar de instellingen voor de nieuwe hosting, heb ik een compleet nieuw account moeten aanmaken onder hetzelfde emailadres. Dat lukte wel, en die nieuwe mailbox functioneert prima. Maar ik had er nu twee onder dezelfde naam en die zaten elkaar kennelijk in de weg (al snap ik niet dat het compleet nieuwe account kennelijk ergens toch nog een link had naar het oude). Ik heb nu de oude mailbox naar de nieuwe gekopieerd en vervolgens de oude helemaal verwijderd. En nu werkt alles weer en kan ik alles aanpassen wat ik wil ;)
 
Je bent Briljant. :p:d
Die software mag dan af en toe rare kronkels hebben, ik heb permanent rare kronkels in mijn hoofd ;) Maar als mijn kronkels briljant waren dan had ik jullie niet af en toe nodig ;)
 
Bij vlagen ben ik ook briljant, maar meestal is het windstil :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan