Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 15 van 15

Onderwerp: Outlook 2016 probleem met gegevensbestand

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Vraag is opgelost

    Outlook 2016 probleem met gegevensbestand

    Hallo allemaal,

    Sinds gisteren heb ik problemen met Outlook. Na een aantal keer opnieuw opstarten werkte het wel weer. Vandaag echter begon de ellende op nieuw en krijg ik steeds de melding:
    Er is een probleem met het schrijven naar uw Outlook gegevensbestamd (C:\users\beheerder]documents\outlook-bestanden\naam@caiway.nl.pst.
    Mogelijk is de harde schijf van uwa computer vol of niet beschikbaar. Controleer de wrije ruimte en de beschikbaarheid van de harde schijf voordat u doorgaat.

    Op de C schijf heb ik nog 47GB vrij en de schijf is vanuit de verkenne gewoon toegankelijk. De melding verschijnt bij het ophalen van de mail en ook als ik een bericht wil verwijderen.

    Gisteren is er een (kleine) update geweest en heb ik het programma Android Studio geinstalleerd. Die installatie heb ik zojuist ongedaan gemaakt maar dat bleek niet de oorzaak te zijn. De C schijf is een ssd 250GB en het OS is Windows10.

    Kan iemand me hiermee helpen?

    Sjaan Lieder

  2. #2
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Voer een schijfcontrole uit, chkdsk /f en sfc /scannow om te beginnen.

    Schijfcontrole zit onder de > Eigenschappen van de schijf > Tabblad Extra > Nu controleren

    Op internet staat dat er geen Windows Updates in de wachtrij mogen staan dus deze uitvoeren. Ook staat er een nieuw account aanmaken (Outlook) en deze instellen als default. Ik heb zelf geen Outlook. Kijk hier anders even naar.
    Laatst aangepast door Senso : 11 januari 2019 om 11:52

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015

    geen fouten

    Hallo Senso,

    Bedankt voor je antwoord. Ik heb de schijf gecontroleerd maar er werden geen fouten gevonden.

    Voordat ik de controle uitvoerde heb ik eerst Malwarebytes en Ccleaner gedraaid die alle issues weer hebben opgeruimd. Dat was niet zoveel.....

    Sjaan

  4. #4
    Giga Senior
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Kijk dan even naar de link in post 2. Hier staat ook nog informatie. Ik heb geen Outlook en kan niets nakijken.

  5. #5
    Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Geregistreerd
    30 augustus 2011
    Locatie
    Venray, mooiste van Nederland
    Kijk hier even of je daar mee wegkomt.

    https://support.office.com/nl-nl/art...4-60458afc5253

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015

    scanpst

    Helaas....

    Het bestand scanpst.exe staat niet in de genoemde directory.

  7. #7
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Maak een backup van de mailbox als je die nog niet had.
    EN:
    Maak minimaal een herstelpunt en / of een systeemimage van je complete harde schijf!
    Soms staat een herstelpunt maken uitgeschakeld, aanzetten dus....

    Test welke van de 2 opties werkt:

    Optie 1:
    Voer via:
    Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen
    een herstel installatie van Office door, die optie is beschikbaar daar. Kies dus niet voor verwijderen.

    Optie 2
    Ga naar de dos box als admin.
    Hoe ?
    https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-...r-mode-openen/
    En typ nu:
    sfc /scannow

    Wacht tot de controle klaar is van jouw pc en herstart als dat gevraagd wordt.

    En?

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Klaar... er zijn geen issues gevonden.

  9. #9
    Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Geregistreerd
    30 augustus 2011
    Locatie
    Venray, mooiste van Nederland
    Er zit niets anders op dan dit.

    https://support.office.com/nl-nl/art...a-0935c79d24f2

    of een herstel of nieuwe installatie.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015

    Gegevensbestand

    Hallo helpers,

    Ik vermoed dat het probleem is opgelost. Ik had een groot aantal submappen onder mijn postvak in waar automatisch bepaalde berichten in terecht kwamen. Ook had ik de laatste tijd last van veel spam die ik zoveel mogelijk blokkeerde waardoor de map Ongewenste mail al snel werd gevuld. Hierdoor werd het .pst bestand wel groot (bijna 500Mb)maar ik dacht daar niet bij na want ik had voldoende schijfruimte. Wel viel op dat Outlook trager werd vooral bij het opstarten.
    Nu heb ik een aantal mappen verwijderd en is het .pst bestand 277Kb groot. Outlook start snel op en ik kan nu zonder problemen berichten verwijderen en dergelijke. Helemaal zeker ben ik nog niet dus ik kijk het vandaag nog even aan voordat ik mijn hulpvraag als opgelost markeer. Denken jullie dat de grootte van het bestand de boosdoener kan zijn?

    Sjaan

  11. #11
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Hmmm ik heb zulke pst folders op het werk tot 1 GB... geen enkel probleem.
    De 277Kb is bijna net zo groot als een leeg pst bestand die ik mijn collega vorige week gegeven heb toen hij een opslag probleem oplossen wilde.
    Heb je nu dan alles opgeruimd?
    Weet je nog wel waar al je data uithangen en of je wel een goede backup maakt?

    Vergeet niet dat Outlook als je het zelf niet verandert, de standaard map ergens onder een gebruiker-map aanmaakt...en niet apart op een D-partitie of zo.
    Dat moet je handmatig aanpassen.

  12. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015

    pst bestand

    Sorry het is 277 mb. Ja ik dacht ook dat de grootte van het bestand geen probleem zou zijn. Maar zojuist heb ik weer een aantal berichten verwijderd zonder probleem en ook het starten van Outlook gaat net zo snel als in het begin. Vreemd hoor....

  13. #13
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Quote Origineel gepost door Sjaan1946 Bekijk Bericht
    Klaar... er zijn geen issues gevonden.
    Niks gevonden maar wat gebeurde er na de herstelpunt actie/terug zetten en herstarten dus?

  14. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Ehhh.... ik heb niets teruggezet naar een herstelpunt. Dat heb ik wel gemaakt. Maar ik dacht dat dat was voor als er iets misging. Ook nu weer, toen ik de pc aanzette en Outlook opstartte, verliep alles vlekkeloos en razendsnel. Dus waarom zou ik dat herstelpunt terug moeten zetten?

  15. #15
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Quote Origineel gepost door Sjaan1946 Bekijk Bericht
    Hallo allemaal,
    Sinds gisteren heb ik problemen met Outlook............................................

    Gisteren is er een (kleine) update geweest en heb ik het programma Android Studio geinstalleerd. Die installatie heb ik zojuist ongedaan gemaakt maar dat bleek niet de oorzaak te zijn.
    .............................
    Kan iemand me hiermee helpen?
    Daarom.
    Deïnstallatie is geen garantie dat de oude situatie volledig hersteld is.

    Er is een probleem met het schrijven naar uw Outlook gegevensbestamd (C:\users\beheerder]documents\outlook-bestanden\naam@caiway.nl.pst.
    Dit is ook vreemd en riekt naar een rechten of een iets corruptie-achtigs.

    Stap A

    1. Maak eerst weer een herstelpunt.
    2. Maak dan eerst een kopie van de mail box naam@caiway.nl.pst , het lieft 2x op 2 verschillende schijven en een usb stick.


    Stap B

    1. Maak dan een map aan c:\outlook of d:\outlook (het liefst op de d-schijf).
    2. Verplaats vervolgens naam@caiway.nl.pst compleet naar de d:\outlook map. Omdat je die zelf aangemaakt hebt, niet als admin doen dus! weet je 100% zeker dat je daar alle schrijfrechten hebt.
    3. Start Outlook, en die vind jouw pst niet.... klopt want die heb je verplaats: je krijgt dus een Outlook-Open bestand venster als het goed is en ga daarmee naar de plaatst waar de mailbox nu staat: de d:\outlook map en klik naam@caiway.nl.pstaan en op OK.
    4. Nu zou Outlook weer open moeten gaan met jouw originele pst bestand
    5. En... hielp dat?
    6. Neen: zoek de optie "comprimeren eens op in Outlook en voer dat uit....
    7. En.... hielp dat



    1. Met het comprimeren zou je ook mee kunnen beginnen....zie Stap B punt 6.
    2. En... hielp dat?
    3. Neen: boven verder..... met het verplaatsen van de pst mail box
    4. Ja... ok, klaar...
    Laatst aangepast door route99 : 14 januari 2019 om 05:58

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren