• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Duplicaat rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rose1983

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2017
Berichten
56
Halle beste Mensen,

Misschien een hele makkelijke vraag, maar ik heb deze excel sheet

hierin staan uitslagen, waar ik nog uitslagen aantoe moet voegen. alleen staan er heel veel rijen meerdere malen in.

hoe krijg ik alle rijen die er meerdere keren in staan er tussen uit, maar dat nog wel alle uitslagen achter de juiste rijen staan. dus van elke rij die weg zou kunnen moet A tm Z mee verwijderd worden.

iemand die me hiermee kan helpen?

Alvast heel erg bedankt
 

Bijlagen

  • kleinverpakkingen.xlsx
    172,4 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt door een moderator:
@Rose

Wil je jezelf svp aanleren de knop 'Gereed' te gebruiken om een bijlage aan het bericht toe te voegen ?
Dan komt die bijlage veel duidelijker in een apart venster te staan met info over omvang en aantal keer bekeken.
 

Bijlagen

  • Bijlagen_toevoegen.PNG
    Bijlagen_toevoegen.PNG
    44,6 KB · Weergaven: 41
Hallo,

Dat door bij de tab Gegevens "Duplicaten verwijderen" te kiezen. Kies daarna de kolommen die vergeleken moeten worden en klik op OK.

Alleen als ik dat in jou voorbeeld bestand doe krijg ik de melding "er zijn geen dubbele waarden gevonden", dus kennelijk valt het wel mee, al die "gelijke rijen"
 
Hallo Jan,

ik heb het ook op die manier geprobeerd, en inderdaad geeft hij aan dat er geen duplicaat rijen zijn. maar die zijn er wel degelijjk als je naar de rijen kijkt.
 
Op het eerste gezicht wel. Zo dacht ik op het eerste gezicht ook te zien dat rij 2 en 3 uit je bestand identiek waren. Zijn ze echter niet: er zit een (klein) verschil in kolom J. Mijn ervaring is dat Excel in dit soort gevallen beter "kijkt" dan wij :confused:
 
Heb uit kolom J ("Charge InfoBatchNr") de duplicaten verwijderd en dat waren er 700. De rest van de sheet is intact gebleven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan