HD niet Zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Ik heb een externe harddisk van 80 GB die ik gebruik op mijn pc om diverse backups te zetten.
Het vreemde is dat sinds enkele dagen deze niet meer zichtbaar is als ik hem op de pc aansluit.
Ik krijg wel een ping te horen dat ik wat heb aangesloten maar deze HD is nergens zichtbaar.
Terwijl mijn andere twee Externe HD wel zichtbaar zijn als ik ze aansluit.
Vreemd is ook dat als ik hem aansluit op mijn laptop het wel zichtbaar is.
Op mijn PC heb ik diverse USB aansluitingen geprobeerd maar het werkt niet. Ook eenmaal geformateerd maar ook dat hielp niet
Op de PC en laptop heb ik Win10 Home 64Bits
 
en betreffende ext. HDD, voeding via usb of eigen adapter..?
indien via usb, een usb y-kabel ( met 2 usb-aansluiting voor de oc ) proberen..
 
Aangesloten met een Mini-USB B in de Harddisk met een gewone USB naar de PC en voeding via de USB
 
probeer dus een usb y-kabel of een usb-hub met eigen voedingsadapter..

HG3Qd.jpg
 
Ik krijg wel een ping te horen dat ik wat heb aangesloten maar deze HD is nergens zichtbaar.Vreemd is ook dat als ik hem aansluit op mijn laptop het wel zichtbaar is.
Kijk in schijfbeheer als hij is aangesloten.
 
Probeer dit:
Verwijder de achtergebleven sporen van oude verbonden usb apparaten.

Download
593bd761daa0b-uov.png
USB Oblivion en pak het uit naar je bureaublad.
Rechtsklik USBOblivion32.exe of USBOblivion64.exe om het programma te starten met administratorrechten.
Vink Do real clean (simulation otherwise) aan
Klik op Clean
 
Ik krijg de indruk dat je kabel of aansluiting niet meer optimaal werkt.
Probeer eens een andere USB poort, al dan niet op een andere computer.
Of probeer eens een andere kabel.

Wat gebeurt er als je bv een USB stick op die poort aansluit.
 
Laatst bewerkt:
USB Stick werkt gewoon. andere kabel ook al geprobeerd en diverse andere poorten en zoals eerder vermeld op mijn laptop werkt hij gewoon
 
Zou opnieuw opstarten met HD aangesloten werken?
Anders USB drivers opnieuw installeren? Al dan niet door ze van te voren uit apparaatbeheer te verwijderen.
Lijkt een beetje op idee van dorado
 
Opgestart met HD aangesloten niks wel ondekt dat hij Hier staat (Zie bijlage)Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
En wat zegt schijfbeheer nu?
Zelf ben ik niet zo bang in in het register te klungelen. Je zou eerst een backup kunnen maken.
In het register zou ik naar Lacie zoeken. Per gevonden item zou ik bekijken of ik het item zou wissen of niet.
Daarna weer opstarten en aansluiten.

Je zou ook Lacie kunnen benaderen, of ze dit probleem kennen.
 
Werkt ook niet ook niet zichtbaar in apparaatbeheer
 
Mijn voorlaatste idee. Laat anderen hun zegje hier eerst even over doen. Misschien is het wel niet zo verstandig.
Bij mij staat er dit:

usb 4.JPG

De laatste niet, maar de anderen zou ik stuk voor stuk helemaal verwijderen. Dan zonder HD opnieuw opstarten. Volgens mij laadt hij dan alle drivers opnieuw.
Daarna zou je je HD weer kunnen aansluiten.

Een iets andere versie van dit is, de HD aansluiten en opstarten.

Mijn laatste idee is opnieuw installeren, maar zonder garantie.....:eek:

Veel succes
 
Controller wordt wel gezien maar schijf niet in alleen die PC, in anderen wel, aardstralen?
Schijfletters op?
 
op de laptop werkt alles en nog nooit last gehad van aardstralen pc staal al 5 jaar op de zelfde plaats en schijfletters genoeg
 
Dit adviseert Cypress.
http://origin-www.cypress.com/file/281141/download

Op hun website zie je dat het normaliter out of the box moet werken met de windows usb driver.
https://community.cypress.com/docs/DOC-9390
Answer:
You do not need to download any specific driver for the USB hub device. The Cypress USB hub (CY7C65630/CY7C65620/CY7C65631/CY7C65621) uses the generic USB hub driver usbhub.sys that comes with Windows OS. The driver can be found at “C:\WINDOWS\system32\drivers."

Probee anders de hersteloptie van Windows (nog?) eens :

Code:
sfc /scannow
Als admin in DOS box...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan