Opstarten W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helpt allemaal niets. Als ik nu een schone installatie van W10 uitvoer, is dan de kans groot dat het verholpen is? WML moet dan in ieder geval opnieuw worden geinstalleerd.
 
Lijkt mij veel te rigoreus. Het is als met een kanon een mug doodschieten...
Het is (als je dat wilt) een mogelijkheid om een snelkoppeling aan te maken waardoor je afsluit.

Open WLM en Bing en voer dan onderstaande uit.

Open Kladblok. Combineer
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
Echo Actieve windowsprocessen gebruiker %username% %date% %time% > "%Userprofile%\desktop\processes.txt"
wmic os list status | sort >> "%Userprofile%\desktop\processes.txt"
wmic process get commandline | sort >> "%Userprofile%\desktop\processes.txt"
wmic startup get caption,command |sort >> "%Userprofile%\desktop\processes.txt"
start notepad "%Userprofile%\desktop\processes.txt"



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:processes.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → processes.batAls administrator uitvoeren

Post in je reactie processes.txt als bijlage te vinden op je bureaublad na uitvoering.
 
Maak deze snelkoppeling aan op het bureaublad:

Open Kladblok. Combineer
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
taskkill /im "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" /f
taskkill /im "C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_14.36.52.0_x64__kzf8qxf38zg5c\SkypeApp.exe" /f
shutdown /s /f /t 00



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:shutdown.lnk.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Dubbelklik shutdown.lnk
 
Ergens zit hier een fout in het progje. Reageert niet op klikken en is ook niet te openen.
Overigens kan ik het ook doen met Ccleaner zag ik. Schoonmaken bij opstarten aan vinken en het probleem is weg. Ben dan wel afhankelijk van Ccleaner.
 
Laatst bewerkt:
Sla het dan op in je downloads map als shutdown.bat en rechtsklik shutdown.bat→ Kopiëren naar ► Bureaublad (snelkoppeling maken)
 
Laatst bewerkt:
ERROR: Invalid query
Ik houd het voorlopig maar bij Ccleaner.

Bedankt voor de hulp

Groet,
SeringZH
 
Ik snap het nog steeds niet. Als een programma automatisch met Windows opstart zit dat in het programma zelf (instellingen) of in een taakplanner. Sommige programma's zoals Glary Utilities hebben ook opdrachtregels die je onder > Opstarten zelf kunt aanmaken. Ook zijn er naast de Windows Taakplanner simpele Shedulers waarmee je ook zelf opdrachten kun inbrengen. Dus er moeten ergens die opdrachten zitten.

Aan de andere kunnen we dan zeggen wat doet CCleaner? Bij CCleaner worden alle browsers gesloten en verder? Vraag me overigens af waar wordt de laatste browsersessie opgeslagen want als dit met browsers kan, kan dit vermoedelijk ook met programmasessies en dan heb je het gedonder al.

Probeer deze eens:

Code:
@echo off
rem sluit alle openstaande webbrowsers
taskkill /F /IM chrome.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
rem taskkill /f /im opera.exe /T
rem taskkill /f /im safari.exe /T
rem open CCleaner om op te schonen
cd "C:\Program Files\CCleaner"
start CCLeaner64.exe
exit

Dit snap ik ook niet, want dan vraag ik mij af of je überhaupt zelf hebt gezocht. Ik heb direct op Bing gezocht maar niet op WLM. Maar moet je dit eens zien! Toch komt weer Taakplanner om de hoek kijken en een ingebouwde ziekmaker van W10 zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp er ook niets van.

Met Ccleaner lijkt het meer een toevalstreffer, want nu is het zo dat WML niet meer start, maar Bing (na gebruik) wel ondanks het schoonmaken. Dus Ccleaner is niet de oplossing.
Verder al veel geprobeert aan de hand van de instructies van #dorado. Misschien doe ik dan toch maar een schone installatie maar dit is dus niet de gezochte oplossing. (Jammer dat ik Windows nodig heb voor bepaalde dingen, want Linux werkt veel prettiger.)
 
Spit het register er op uit met zoeken, openen als admin.

En zet de hosts file weer op default.
 
Persoonlijk begrijp ik over het algemeen niet veel van de instructies van dorado. Het zal best goed zijn voor iemand die een bepaald niveau heeft. Vreemd vind ik dat je weinig reageert op wat Lange Pier en ik schrijven. Ik kan er niet goed wijs uit worden wat je nu exact hebt uitgevoerd. Op die laatste link die ik gaf staat volgens mij toch cruciale informatie, dat Windows 10 zelf de oorzaak is. Maar goed, ik heb geen W10 en succes verder.
 
@ Lange Pier
Natuurlijk staan er verwijzingen in het register, anders kan het niet werken. Registersleutels verwijderen en WML opnieuw installeren lijkt me niet de oplossing.

@ Senso
Wat er op je laatste link staat is ongeveer het zelfde als wat dorado aan gaf. Dus wat ik heb uitgevoerd staat allemaal hier boven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan