Geen geluid uit receiver Onkyo TX-SR608

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Hi Helpmij-ers,

Aangezien het een tijd geleden is, sorry als deze in een verkeerd topic gepost is.

We hebben zojuist een andere televisie ontvangen (Samsung 8000 series) en willen deze gebruiken met onze Receiver (Onkyo TX-SR608).
Wat we ook proberen, we krijgen het niet aan de praat:
- De TV is verbonden met de receiver middels een HDMI op de ARC-uitgang (HDMI 4) van de TV. Deze HDMI is voor het gemak aangesloten op de PC port van de receiver (en ja, hij staat op die modus ;)).
- De TV herkent vervolgens wel de receiver. Want: harder/zachter op de TV-afstandsbediening werkt 1-op-1 op de receiver.
- Maar... geen geluid uit onze luidsprekers! Andere poorten geprobeerd, etc. Tevergeefs.

Heeft iemand een idee wat we zouden kunnen proberen?
Noot: De TV heeft geen software-updates beschikbaar.

Alvast bedankt,
d0mzy
 
Doe het optisch?

Zal wel werken als er een DVD speler b.v. aan de receiver hangt en die is verbonden met de TV.
 
Volgens mij is hdmi op een tv toestel niet bi-directioneel, zoals de scart vroeger.
Behoudens de arc functie gaat dat wat jij wilt niet werken via hdmi.
Optisch is wel mogelijk als beide apparaten daarover beschikken.
 
En beide apparaten beschikken daar over, dus... :)
 
Ah, weer wat duidelijker, @LangePier !
 
We hebben nu gekozen voor de simpele oplossing:

Alles loopt via de KPN box. Televisie-output gaat per HDMI naar de TV zelf. Audio-output gaat middels een audiostekker naar de receiver.
We misbruiken de HDMI (ARC) aansluiting om het volume te regelen op de receiver.
... en accepteren dat we de apps van de smart-televisie voorlopig maar met de ingebouwde televisiespeakers doen.

Ik wil wel nog een poging doen om alles via de receiver te laten lopen, zoals Lange Pier suggereert (waarom ik die site niet gevonden kreeg... :eek:).
Dus, televisiesignaal van de KPN box naar een input op de receiver, output van receiver naar ARC op de televisie.

Let wel: Ik ben geen voorstander van nog een extra kabel laten lopen als alles goed werkt. Never change a winning team ;).

Heel erg bedankt voor het advies. Ik zet 'm op opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan