Printer HP 3070A drukt geen zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
199
Ik had nog een halfvolle ZW cassette en zwart werd niet geprint, ondertussen alle cassettes vervangen door nieuwe cassettes en ZW drukt nog altijd niet. Wat kan oorzaak zijn ? ( reinigen koppen reeds uitgevoerd en printer is uit waarborg )
 
Het is een veel voorkomend probleem bij de overigens meestal niet al te beste HP printers. Reinigen via de software is niks anders dan het wegspuiten van inkt en maakt weinig tot niets uit wanneer de koppen al verstopt zitten. Wat mij altijd heeft geholpen dat is het weken in ammonia en naar beneden schudden van de inkt in de richting van de kop. Soms moet de spons gereinigd worden waar de koppen op komen te staan in geparkeerde positie. Wanneer deze spons plakkerig is geworden van half opgedroogde inkt dan moet dat eerst worden verholpen. Misschien is dat de reden waarom de meest gebruikte inkt het eerst verstopt raakt.

Als de koppen niet kunnen worden uitgenomen omdat de inktpartonen er boven worden geplaatst bekijk dan de volgende instructievideo https://youtu.be/f57jOGj-G5s om inspiratie op te doen.

In Nederland is het trouwens opgenomen in consumentenrecht dat een artikel moet doen wat je ervan kan verwachten en dat een evenredig deel door de winkelier moet worden terugbetaald bij het vroegtijdig falen ervan. Dat is ongeacht, al dan niet verlengde, garantie. De vele vragen op help sites kunnen hier als verder bewijs dienen. Helaas, meen ik te begrijpen, woont u in België. Wanneer dat daar niet geregeld is dan zou u de politiek moeten aanschrijven over dat daar dan misschien de vuilste trucjes worden uitgehaald en de wetgeving beter niet kan achterblijven.
 
@imkeren Je hebt al een reiniging van de koppen uitgevoerd en die hielp niet.
Als herhaald reinigen van de koppen niet helpt, dan zit de boel goed verstopt.
Je kunt dan een reinigingscartridge kopen. Dat kan bij tal van websites die inkt verkopen, bijvoorbeeld bij 123inkt.nl. Dit is dan voor jou de juiste reinigingscartridge: https://www.123inkt.nl/HP-364XL-CN6...t-hoge-capaciteit-met-chip-i29946-t22946.html

Die reinigingscartridge zet je op de plaats van de dikke zwarte cartridge. Daarna voer je een paar keer een diepte-reiniging door.

Hieronder heb ik als bijlage de handleiding voor het gebruik van zo'n reinigingscartridge geplaatst. Lees die handleiding goed door en volg de instructies op.
Natuurlijk kan ik niet garanderen dat je het probleem hiermee oplost. Wel heb ik zelf met zo'n reinigingscartridge mijn 10 jaar oude Canon MP610 printer weer werkend gekregen. Die printer had ik een half jaar lang niet gebruikt. Oorzaak van het verstopt raken is vaak dat je de printer niet frequent genoeg gebruikt. Wen je zelf aan om minstens eens in de 2 weken iets te printen. Zelf gebruik ik hiervoor tegenwoordig een Word bestandje van 1 pagina waarin alle kleuren worden gebruikt.
 

Bijlagen

  • Handleiding reinigingscartridge voor HP printer.pdf
    48 KB · Weergaven: 16
Het blijven niet duurzame krengen dit soort printers, helaas.
Het "verdienmodel" eindigt meestal met wat VDK_P schrijft "Meestal zijn deze economisch onherstelbaar..."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan