Chkdsk c: /F /R duurt verschrikkelijk lang, en...........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Mensen,

Ik krijg aldoor fouten met een nieuw programma installeren, dat ik zojuist gedownload heb.
Alle maatregelen heb ik reeds uitgevoerd, (virusscannen, AdwCleaner enz.)
Geen fouten worden gevonden, dus er zal wat anders aan de hand zijn.

Daarom heb ik CHKDSK C: /F /R uitgevoerd.
Maar de scanner blijft zeer lange tijd staan op 12%, tot zelfs de computer teneinde opnieuw start.
De fout in of op de SSD schijf blijkt niet verholpen door Chkdsk, want de volgende keer vertoond hij weer op hetzelfde punt (12%) te blijven staan

Wat kan ik hier aan doen, want goed lijkt het me niet dat de SSD zo'n lange tijd nodig heeft om de schijf te herstellen. Of zou het iets anders kunnen zijn?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Dag, Sowieso hebben SSD's verschillende methodes van automatisch herstel en zou u naar de ondersteuning van de fabrikant moeten gaan voor wijsheid. Een nieuw type zou "wear leveling technology" kunnen hebben waarbij herstel automatisch gaat tijdens het gebruik.

De optie /r is vaak een vergissing omdat een schijf ofwel veel te lang bezig is met onderzoeken en herstel ofwel het bestandssysteem voor een hele partitie daardoor veranderd wordt in hieroglyph taal en beide: onbruikbaar en onherstelbaar.

Voor nieuwe Windows versies beter, achtereenvolgens, de parameters /scan en /spotfix gebruiken. Na het geven van de tweede opdracht gaat de computer afsluiten en volgt reparatie van de in de eerste beurt gevonden problemen. Ik hoop dat dit werkt.
 
Hallo spchulp

De SSD is 250Gb groot en er is slechts 62Gb gebruikt.
Nee, het moet iets anders wezen.
Als ik dus het commando CHKDSK C: /F /R uitvoer, blijft deze computer steken op 11%
Ongeveer 7 minuten, en dan start de computer opnieuw. met de boodschap 100% complete
Dus dan zou je zeggen, de computer heeft alles weer gerepareerd, maar.......
Als je dan weer CHKDSK C: /F /R uitvoert, blijft de computer weer op 11% steken.

Ik kan er niet achter komen wat er nu precies mis is.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Problemen met een programma installeren! Welk programma is dat dan? En wat is de foutmelding? chkdsk /f controleert het bestandssysteem en dat gaat vrij snel en een parameter R is helemaal fout, totale onzin bij een SSD. Een SSD werkt op een heel eigen manier en zoals reeds is aangegeven moet je voor het optimaliseren (Trim) en de gezondheidstoestand met de tools werken die fabrikanten daarvoor beschikbaar stellen waaronder de S.M.A.R.T tool.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

Het programma Ashampoo Burning Studio 2.0 gaf problemen.
Ahampoo meerdere keren geinstalleerd, en steeds dezelfde fout.

zie Afbeelding
2019-01-12 (2).png


Overigens ik denk dat je met CHKDSK C: /F volkomen gelijk hebt, zonder die schakelaar /R draait Chkdsk als een lier

MVG
Dukkel
 
Problemen met een programma installeren! Welk programma is dat dan? En wat is de foutmelding? chkdsk /f controleert het bestandssysteem en dat gaat vrij snel en een parameter R is helemaal fout, totale onzin bij een SSD. Een SSD werkt op een heel eigen manier en zoals reeds is aangegeven moet je voor het optimaliseren (Trim) en de gezondheidstoestand met de tools werken die fabrikanten daarvoor beschikbaar stellen waaronder de S.M.A.R.T tool.

Hallo Sense,

Niet schokkends, maar wel een leuk weetje:
Ik heb jouw antwoord ingediend bij de mensen van Samsung-ondersteuning, die mij assisteerden bij de fout met Chkdsk C: /F /R
Maar er niet uitkwamen.
Na het ontvangen van jouw remedie, werd kreeg ik een bedankje + het gezegde dat zij jouw remedie hebben toegevoegd aan hun database met "foutremedies"
Dus nog hardstikke bedankt, dat die schakelaar /R niet werkt bij een SSD-schijf is dus niet iedereen bekend.
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Gezien de foutmelding is de vraag of die download uit een dubieuze bron is. Zou maar eens scannen met MBAM en jouw beveiligingsprogramma. Doe ook eens een registeropschoning met CCleaner of Glary Utilies. Zorg altijd voor systeemback-ups!

Overigens is er genoeg te vinden over die fout.
 
Hallo Mensen,

De fout: kan WMVCore niet vinden, heb ik opgelost door Win10 (een andere Win10) opnieuw te installeren.
Mij werd verteld dat Microsoft met Win10 versie 1809 in het begin van uitbrengen, veel problemen heeft gehad, en dat een recentere Win10 versie 1809 uitkomst zou brengen.
Voor: Lange Pier: Ashampoo Burning Studio 2.0 is een verschrijving moest zijn Ashampoo Burning Studio v.20.0.2.7 NL
 
Geweldig! Kijken uit naar het volgende probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan