Externe hdd's of server gaan bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad zoiets.
Je zal inderdaad een voeding moeten hebben met voldoende Sata voedingskabels.
Natuurlijk bestaan er splitters (maar hierbij moet je natuurlijk wel opletten dat je een voedingslijn overbelast door teveel Hdd's aan één lijn) of verloopjes van Molex naar Sata, maar ook hier worden soms lijnen gedeeld door de voeding. Zaak is dus dat je ook precies weet hoe de verdeling van je voeding is.
 
Hele onderwerp heeft niets met een server te maken, je wilt gewoon een PC waar veel harde schijven in kunnen.

Server is softwarematig.
Beetje hardware voor een server heeft minimaal 2 CPU sockets, ruimte voor veel ECC ram en SAS harde schijven met een controller daarvoor in een minimaal RAID 1 opstelling.

En zo'n PCI-e kaart heb je helemaal niet nodig als het mobo voldoende SATA aansluitingen heeft, die kast kan er sowieso voldoende hebben, en ook nog een 2,5" SSD.
 
@Lange pier De juiste benaming was dan "thuisserver" geweest. Ik wil de computer wel in een netwerk zetten om verbindingen te leggen tussen 2 verschillende laptops en nog wat andere hardware. Maar het belangrijkste is veel ruimte voor opslag.

Als ik me op een andere locatie zou bevinden, dan wil ik in principe ook contact kunnen leggen met het thuisfront. Dat kan via Teamviewer, maar ik kan ook een FTP servertje ervan maken om dingen te kunnen downloaden van mijn eigen thuisserver.
 
What's in a name...., bij mij kwam het wel zo binnen en de TS was blij mee met de feedback.
En qua software: je kunt er ook FreeNAS opzetten, zit sinds 9.x ook webdav in.
Als onze server de nieuwere Debian's niet meer trekt doe ik dat wrs, dan kan ie nog een aantal jaren extra mee, hij wordt dit jaar 8 jaren jong.... loopt als en trein voor wat ie moet doen...

Weer verder on-topic:
@robbie123321 : is die goedkopere SATA kaart wat? Scheelt best veel, alleen checken of jouw systeem hem aankan qua poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan