• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

digitaal rekeningoverzicht bank aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vang

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2019
Berichten
3
Hallo, In het jaarrekeningoverzicht van de banken staan twee kolommen: een met uitsluitend positieve bedragen en ernaast een met de woorden Debet en Credit. Ik wil dat in de kolom met bedragen negatieve bedragen komen als er in de kolom ernaast Debet is vermeld (en de rest mag positief blijven omdat daar Credit bij staat.)
Weet iemand hoe ik dit in Excel kan bereiken? Maak me blij alsjeblieft.Schermafdruk Excel.png
 
Laatst bewerkt:
Deze reactie begrijp ik niet. Je verwijst naar 'Lees dit voordat u een vraag plaatst '. Wil je aangeven wat je blijkbaar verkeerd vindt of mist aan mijn vraag? Dit helpt nog niet om een antwoord te vinden.
 
Hallo,

ExcelAmateur bedoelt dat het altijd beter is om een voorbeeldbestandje te plaatsen (zonder gevoelige informatie natuurlijk) dan een plaatje, want daar kunnen we niet in werken.

In jouw geval zou ik zeggen probeer "Voorwaardelijke Opmaak" eens
 
Zonder macro kan het niet in kolom A

In C1 en verder naar beneden
Code:
=a1*(1-2*(b1="Credit"))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan met voorwaardelijke opmaak:


Zoals JanBG al aangaf.
 

Bijlagen

  • Vang.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je zeer VenA. Het werkt als een tierelier! Geweldig. Wat de opmerkingen betreft: die snap ik nu. Bedankt.
 
Of met een macro
 

Bijlagen

  • vang.xlsm
    16,4 KB · Weergaven: 22
Klik eens voor de tweede keer op Knop1 @emields ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan