WD MyBook Essential ext. HD - wordt niet meer gezien in Verkenner/Schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Van het ene op het andere moment is bovenstaand genoemde schijf niet meer zichtbaar.

Verkenner en Schijfbeheer geven hem niet weer.

Andere USB kabel en voeding geprobeerd, geen verschil.
Heb meerdere exemplaren, verlichte ring brandt normaal.

Hoe kan ik deze schijf weer benaderen?

my-book-essential-wd.jpg
 
PC al helemaal van de spanning geweest?
Alle beschikbare USB poorten geprobeerd?
Schijf wordt ook niet in een andere PC/notebook gezien?
 
PC al helemaal van de spanning geweest? > Inderdaad via hoofdschakelaar.
Alle beschikbare USB poorten geprobeerd? > USBpoort/kabel via werkende schijf - via nieuwe hub (net binnen)
Schijf wordt ook niet in een andere PC/notebook gezien?
> beetje lastig: alle kabels zijn getywrapped, maar zal hem op de laptop proberen met andere voeding en USBkabel.
 
Met andere voeding/USBkabel werkt deze wel op laptop, maar het vreemde is dat dit niet de schijf is die ik mis.

Heb alle aansluitingen nagelopen, kan even niet ontdekken welke schijf (kan ook intern zijn) ontbreekt.

Besef ook dat je hier op dit moment niet verder mee kunt, maar bestaat er misschien een tool om hardware te detecteren die op dit moment niet gezien wordt? (los van de Windows functie).
 
Laatst bewerkt:
De schijf is niet meer tevoorschijn gekomen...

Is er nog iets dat ik kan proberen qua detecteren etc. ?
 
Ik zit helaas nog steeds met dit probleem, iemand nog 'n idee of suggestie? :confused:
 
Als je de schijf aansluit, luister dan onmiddellijk op de behuizing naar het geluid dat de schijf geeft.
Is er een constant geluid van een draaiende motor, of stopt dat na enkele seconden?
Geen regelmatige tikkende geluiden?
 
Laatst bewerkt:
Excuus AenA, zie nu pas je reactie.

Bij mogelijk interne (want dit weet ik niet) schijf krijg je natuurlijk geen geluid bij herkenning/opstarten comp.
Hoor verder niets. Geen gedraai of getik. Ik vermoed dat het een partitie van een interne schijf betreft. Had een screenshot moeten maken van de schijfconfig., dan had ik e.e.a. kunnen uitsluiten.
 
Gaat dit ook over die schijf van 6 TB, waarover ik je een email heb gestuurd?
 
Nee, dit betreft een andere harde schijf.
 
Laatst bewerkt:
De titel klopt dan niet meer. Je weet helemaal niet om welke schijf het gaat en of het alleen om een partitie gaat. Heb je dan zo veel schijven/stations en hebben die geen naam? Je zou toch aan de hand van (ontbrekende) driveletters moeten kunnen zien waar het om gaat. Het komt mij allemaal wat vreemd over.
 
Titel topic klopt wel degelijk. Heb dit eerder gepost; betreft een andere harde schijf.

Ik heb inderdaad veel interne en externe harde schijven aan m'n desktop hangen.

Word in dit geval zeker geconfonteerd met ontbrekende schijfletters (videoprojecten). Ga geen screenshots van elke schijf maken om vervolgens te kunnen checken wat er allemaal op staat of heeft gestaan, al is dat wel een idee dat ik al jaren heb.
Mogelijk alleen al om reagerende fora members van repliek te kunnen dienen. :d
 
De titel zegt:
WD MyBook Essential ext. HD - wordt niet meer gezien in Verkenner/Schijfbeheer
Vervolgens komt naar voren:
Met andere voeding/USBkabel werkt deze wel op laptop, maar het vreemde is dat dit niet de schijf is die ik mis.
Heb alle aansluitingen nagelopen, kan even niet ontdekken welke schijf (kan ook intern zijn) ontbreekt.
Conclusie: je mist dan twee schijven.

Mede gezien het antwoord in post 7 is voor jouw niet duidelijk waar zich bepaalde schijven bevinden. Ook ontbreken dan ook nog eens de schijfletters (mogelijk partities). Ik weet geen oplossing voor jouw probleem maar ik schrijf altijd wel de driveletter op de HHD en geef de schijf/driveletter altijd een naam (meestal deel merknaam/type/grootte schijf).

Ook heb ik een directorylist in de vorm van mappen met de naam van de driveletter en schijfnaam. Dit zijn dan in eerste instantie lege mappen waarin ik bestanden zet van die schijf die ik niet gebruik (o.a. kluizen, tools e.d.) die op de nieuwe schijf staan. Vervolgens maak ik de nieuwe schijf leeg en is klaar voor gebruik (NTFS geformatteerd).
 
Laatst bewerkt:
Dit is overigens idd nog een ander probleem waar ik mee zit, maar ben nu heel intensief bezig geweest met die defecte structuur.

Maar inderdaad: namen geef ik de schijven ook, maar een schijfletter óp de schijf werkt niet altijd even goed. Ik heb USBsticks die ik inplug (ook naam meegekregen), extern meegebrachte schijven, soms een tijdelijke schijf. Dan wisselen de driveletters steeds. Maar meestal kom ik er wel goed uit. Schrijf ook op een A4 waar projecten en backups zich bevinden.

Ik denk dat ik bedoel dat ik een schijf heb gepakt om op de laptop te testen die toch ook zichtbaar is op de desktop. Weet het even niet meer wat of hoe.
Wel heel duidelijk dat ik een grote map met films mis - deze is/was zó groot dat ik er geen backup van heb gemaakt - vond het ook niet écht nodig (commerciële films). Maar omdat ik dus aan een video over oude trams wilde werken, ontdekte ik dat ik de bronbestanden niet meer had.

Blijft vooralsnog even een vraagstuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan