"Opslaan als" werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchLion

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
7
Hallo ,

Ik heb al een paar dagen last dat ik bestanden niet meer kan opslaan bij "Opslaan als"
Als ik een schermafbeelding wil opslaan of een bewerkte foto onder een andere naam wil opslaan dan geef windows een melding alsof ik een bestand wilt openen die de computer niet kan vinden... conflictje lijkt mij.
Ik heb het geprobeerd met mijn standaard programma ifanview en met het standaard windows programma maar bij beide werkt het niet.
Ik heb naar een oplossing gezocht en een post gevonden waar ik een ander account moest maken en het daar eens moest proberen. Dat werkte wel gewoon.
Dus het moet een instelling zijn die ik per ongeluk heb veranderd.
Kan iemand mij helpen met dit probleem ?

Kan helaas geen foto laten zien want hij is te groot voor het forum en ik kan niets verkleinen en opnieuw opslaan dus..... oh ja, en ik ben een absolute kluns wat instellingen betreft....
 
Een exacte foutmelding zou wel handig zijn.
 
Ik ben wel lid maar gebruik het niet actief en het start niet op als ik windows start...
De laatste keer dat ik op one-drive zat is denk ik 5 maanden geleden.
 
Zou eens scannen met MBAM en een chkdsk /f doen. Add-ins e.d. willen ook nog wel eens de oorzaak zijn.
 
Ik heb net beide gedaan en er kwam niets uit.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik wel gewoon kan opslaan op een andere schijf. Dus het is een C schijf probleem...
 
Dan ligt voor de hand dat je met een corrupt account te maken hebt. Mogelijk is er ergens een fout ontstaan met je account/usermappen. sfc /scannow nog mogelijk?
 
Geef die foto een andere naam. Dat ding bestaat al als ik je afbeelding zie. Op slaan als moet altijd lukken.

Kopiëren en plakken in In Word , dan kun je rechtsklikken op een afbeelding en opslaan als afbeelding kiezen en dan opslaan als .jpg.

Je kunt ook het geheel opslaan als webpagina en daar de afbeelding(en) uit halen en de rest verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Senso : Ik zal morgen dat sfc proberen.
ManaMana : Opslaan met een nieuwe naam doet het ook niet want ik geef het al een nieuwe naam omdat het met zowel oude bestanden als met nieuwe bestanden gebeurt...
 
Mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd maar helaas heeft de griep ook mij te pakken gehad.
Ik heb het geprobeerd met sfc / scannow maar ook dat heeft niet geholpen...Ik ga morgen windows er opnieuw opzetten want ik zie geen andere opties meer.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan