Benaming aanpassen van bestaande MP3 files, en dan meerdere tegeljk

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigSmoke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
4
Ik heb meer dan 80.000 MP3 files in mijn muziekbibliotheek. Deze hebben allemaal een hoge bitrate.
Probleem is echter dat er veel doublures zijn, die zijn nog vrij makkelijk te lokaliseren en weg te halen.
Groter probleem is dat er voor heel veel muziekfiles, en dan voor de benaming van de artiest of trackname, een nummer staat. Vaak oplopen tot bv 0023456 o.i.d.
Ik wil al die BENUMMERING, welk ook nog vaak vergezeld gaan van een - teken, weghalen, handmatig gaat dat wel , per stuk... Maar dat kost giga veel tijd.
Wie weet hier een tip of truc voor?? Maar misschien kan dat ook wel helemaal niet...!

Ik zie graag jullie reacties! Alvast bedankt voor de te nemen moeite!!
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je iets als dit?
 
Tjemig wat een snelle reactie!! Lijkt er inderdaad op dat dit is wat ik zoek..!! Alleen zal dan nog duidelijk moeten worden of ik dan toch nog eerst een selectie moet maken van de files, er zijn er immers ZONDER cijfers of tekens voor de artiest of nummer naam, maar ook met 1 of 2 ( oplopend) tot wel 8 cijfers tekens voor de artiestnaam of nummernaam.
Weet iemand of dat dat inderdaad nodig is om dat eerst uit te sorteren, of dat het in het geheel niet uitmaakt?
 
Ik doe dat inderdaad via MP3Tag, wat daar perfect voor geschikt is. Je kunt (zo doe ik dat tenminste) een masker vastleggen voor de manier waarop je de songs hernoemd wilt hebben, en MP3tag hernoemt ze dan op basis van de Tags (Tracknummer + Titel bijvoorbeeld). Omgekeerd kan ook: de tags vullen vanuit de bestandsnamen. Ook kun je met MP3Tag de info uit muziekdatabases laten ophalen, en dan heb je er doorgaans helemaal geen werk meer aan. Kortom: voor muziek kun je daar alles mee doen wat je wilt.
 
Ben inmiddels driftig gaan de slag met de gekochte versie van Winsom file renamer, en alhoewel het natuurlijk nog steeds veel werk is bij zoveel files, gaat het nu met de honderden tegelijk. Is leuk om te doen en zeker DE door mij gezochte oplossing voor mijn probleem!! Blijft nog een klein probleempje over, als het progje in de gaten krijgt, da ter na renaming een dubbel file ontstaat, dan renamed hij die file niet, maar geeft een melding dat de file al bestaat. Nummers die op verzamelfiles staan, zoals bv VARIOU ARTISTS herkent hij ook niet en blijven dus "unchanched".
Voor de rest : Ikke BLIJ en daarom alle respondenten heel hartelijk bedankt voor jullie replys!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan