• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren tabblad 1 met koppeling naar tabblad 2 gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

pesja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2019
Berichten
4
Beste Excel Forumgebruikers,

Ik ben voor een vereniging een simpele ledenlijst aan het opzetten (zie bijlage met gefingeerde namen) om zowel de adressenlijst als de periodieke betalingen te administreren.
Ik heb 3 tabbladen: adressenlijst, financiële administratie en financieel leden overzicht. Het gaat mij nu om het eerste en tweede tabblad. Ik heb hier bewust voor gekozen ipv 1 tabblad om het niet massaal en daardoor minder overzichtelijk te maken.
Wat is het probleem:
- Ik heb vanuit tabblad adressenlijst de meest relevante gegevens gekoppeld aan tabblad financiële administratie. Zoals je zult zien kan ik op het financiële tabblad bedragen invoeren.
- Wanneer ik nu op het eerste tabblad een sorteeractie uitvoer, worden de relevante gekoppelde gegevens op het 2e tabblad ook gesorteerd (dat is prima), echter niet de op dat tabblad ingevoerde bedragen. Het wordt dus een rommeltje, want leerlingen krijgen nu verkeerde bedragen achter hun naam.

Wat zou ik willen:
- Simpel gezegd als ik op het 1e tabblad sorteer op zoekcode of achternaam dat dit op het 2e tabblad ook gebeurt inclusief de op dat tabblad handmatig ingevoerde bedragen.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt voor de genomen moeite!!

Sjaak
 

Bijlagen

  • Ledenlijst.xlsx
    266,4 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt door een moderator:
Vervang de formules in de tabel op tab twee door wat ik heb gedaan. Merk op, dat ik de nummers op tab 2 vervangen heb door vaste waarden. Anders gaat de opgezochte informatie van tab 1 en de handmatig ingevulde informatie op tab 2 altijd uit de pas lopen als je tab 1 sorteert. Nu kan je naar hartelust tab 1 sorteren zonder dat de verkeerde informatie bij de verkeerde personen komt op tab 2. Alleen moet je tab 2 handmatig sorteren om hem gelijk te krijgen aan tab 1.
 
Ha Jan Karel,

Klopt het dat je in je antwoord verwijst naar een ingesloten bijlage. Ik kan 'm alleen niet zo 1-2-3 vinden.
 
Ik heb hier bewust voor gekozen ipv 1 tabblad om het niet massaal en daardoor minder overzichtelijk te maken.

Daarvoor had je beter een userform kunnen introduceren.
Daarmee kun je de overzichtelijkheid voor de gebruiker optimaliseren.
 
Dat kan, maar volgens mij moet je dan verstand hebben van programmeren in VBA en dat heb ik niet :-(
 
Om de een of andere reden is mijn bijlage verdwenen, bij deze
 

Bijlagen

  • Ledenlijst (1).xlsx
    240,5 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan