invoer met spatie foutmelding 2059 en 7874

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarjanSpinner

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2018
Berichten
29
Ik ben met de database (met dank aan Octafish) in de praktijk aan het testen. Bij het invoeren van een achternaam had mijn collega per ongeluk eerst een spatie ingetikt en vervolgens de naam. Bij het versturen van een email gaat het dan fout omdat het object niet gevonden kan worden. Hoe kan ik zo'n tikfout automatisch herstellen?

Alvast bedankt.

Marjan
 
Je kunt, als je het email adres samenstelt met een formule, spaties verwijderen met Trim. Dus Trim([Achternaam]) lost dat op. Ik zou daar even een bijwerkquery voor gebruiken, waarbij je het veld [Achternaam] dan bijwerkt met Trim([Achternaam]).
 
Ik stel het email adres niet samen. Het gaat om de achternaam van de klant en het emailadres is van de vrijwilliger. Ik wil een soort invoermasker of check dat bij de invoer van een nieuwe klant de achternaam nooit per ongeluk met een spatie kan beginnen, anders vind je de klant ook niet terug in de keuzelijst op alfabetische volgorde.

Bedankt maar weer.
 
Een invoermasker gaat lastig worden, en een check alleen op het begin lijkt me ook niet handig, want een spatie is nergens toegestaan binnen een email adres. Je kunt dus beter een check gebruiken op het emailveld die voorkomt dat je een spatie kan typen. Dat is wel te doen op een formulier.
 
Het is al weer een tijdje geleden. Het probleem zit niet in het emailadres. Soms krijg ik de melding dat het object niet bestaat met foutmelding 7874 en kan het scherm van de foutmelding niet worden gesloten en kun je verder niets. Hoe kan ik dit oplossen?
 
Die foutmelding zegt mij niets, wanneer treedt die op? Maar ik snap ook steeds minder van je probleem, want je zegt nu dat het probleem niet in het email adres zit. Maar je vraag begon daar wel mee!
Bij het versturen van een email gaat het dan fout omdat het object niet gevonden kan worden.
In een veld [Achternaam] mogen uiteraard best spaties zitten ((van) Duikersloot tot Kikvors bijvoorbeeld), maar in emailadressen dus nooit. Verderop gaf je aan dat het veld e-mailadres het probleem niet is, en dat klopt dus niet met je eigenlijke vraag. Dus wat is dan het probleem? Alleen de beginspatie? Die kun je met een procedure nog wel ondervangen. Maar een veld dat met een spatie begint, zal nooit een foutmelding genereren, want in een tekstveld is een spatie toegestaan op elke positie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan