Epson perfection 1670 werkt maag gedeeltelijk op Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Hallo,
Ik heb al jaren tot volle tevredenheid een Epson perfection 1670 scanner, destijds gekocht omdat deze ook behoorlijk uit de voeten kan met Dia's en negatieven.
Nu is het volgende het geval:
Sinds de upgrade naar W10 werkt EpsonScan niet meer (ik krijg zwarte scans, de lamp doet het echter wel!).
Als ik scan met de WindowsScan app werkt de scanner wel naar behoren, alleen kan er niet worden geswitcht naar Dia (dan gaat er een andere LED branden)
Ik heb de laatste Epson versies reeds geinstalleerd maar helaas...
Heeft iemand een idee of wellicht een workaround om toch dia's te kunnen scannen?
Helaas is mijn budget niet toereikend om een nieuwe scanneer aan te schaffen :(
Gr. Jan
 
Heb je die laatste versies van de Epson software ook in " compatibiliteits-modus" geprobeerd...?
Anders Win7 ofzo in een VM (virtual machine ) draaien en dat gebruiken om te scannen..
 
Goed idee, nog niet aan gedacht. Ga ik vanavond meteen proberen. Hoop eigenlijk wel dat compatibiliteitsmodus dan werkt :)
 
Compatibiliteitsmodus werkt in ieder geval niet. Krijg een foutmelding dat de scanner vastgelopen zou zijn (is niet zo!)
Zal als ik wat tijd heb eens kijken naar een VM, dat zou toch moeten lukken zou je zeggen. laat het wel weten als er is getest.
 
Toch maar besloten om niet te gaan testen in een virtual machine. Beetje veel voor enkel een scanner.
Val dus wel weer terug op het fotograferen van mijn oude dia's met de digitale reflex, een flitser, statief en goede macrolens...
 
Laatst bewerkt:
Okay,
Heeft lang geduurd maar het probleem zit hem zeer waarschijnlijk in de perfermance van de PC. Er stond een oude laptop met een single-core 1.6Mhz processor en wat ik ook probeerde, de scanner deed het niet.
Nu heb ik deze laptop omgeruild met die in mijn werkplek en nu doet de scanner het op die PC wél prima.
Was dus niet software of drover gerelateerd maar puur hardware.
Beter laat dan nooit: "Bedankt voor het meedenken..."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan