Er blijft iets in mijn scherm staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Beste,

Afgelopen weekend windows 10 geïnstalleerd. PC loopt als een trein, dus wat dat betreft alles oke.
Echter blijft er links bovenin een vlakje staan wat lijkt op een vlakje van een scrolldown menu. Er staat in "Double-click for windows, richt_click for menu"
Het staat altijd over alles heen en is er gelijk met het starten van de pc, ik kan er niet op klikken en het is ook niet te verplaatsen. Ik heb geen idee van welk programma het af zou kunnen komen.
Mijn vraag is of iemand hier weet hoe ik het weg kan krijgen. Zie plaatje.

2019-01-14 18_19_52-Window.png
 
Hallo Rob, Misschien zit het probleem in het faden (langzaam verdwijnen effect). Dit effect uitzetten zou een oplossing kunnen zijn. Verder kan het aan de grafische driver liggen, waarbij het één het andere niet uitsluit maar jij zegt dat het er al is wanneer deze nog niet geladen is? Voor het faden effect kan je naar de volgende plaats:

Right click Computer, Properties, Advanced System Settings, Advanced Tab, Performance-Settings, Uncheck both:

Fade or Slide menus into view and
Fade out Menu Items after clicking
Haal updates van Windows binnen. Pak zo mogelijk de oorzaak aan want er zal een reden zijn voor deze popup. Iets wat met Windows verweven is zou niet goed kunnen opstarten of crashen, wanneer het bovenstaande niet werkt zou ik alles wat in het systeemvak staat om beurten uitsluiten van mee op te starten, muisprogramma bijvoorbeeld.

De desktop windows manager wordt, overnieuw, gestart met de opdracht tskill dwm in het Uitvoeren venster. Iets wat niet goed gegaan is kan meestal ook worden verholpen door in Taakbeheer het proces Explorer.exe te stoppen en via het menu nieuw te starten. Over de blijvende menu's wordt geschreven dat de kleurdiepte veranderen en weer terug veranderen ook helpt maar dat neemt geen van alle de oorzaak weg. Ik ben benieuwd.
 
Hallo Alfred 2, Ik ben maar eens begonnen met het zoeken naar eventuele updates, die zijn nu uitgevoerd. Na opnieuw opstarten is het ding weg. Hopelijk blijft het ook weg.

Bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan