Email adres in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, ik heb een word document waar middels een mergefield een emailadres is staat. Nu wil ik graag dat dat email adres een hyperlink wordt zodat de lezer door erop te klikken gelijk het mail programma wordt geopend en het adres wordt ingevuld. (dus blauw wordt en een streep eronder) Ik kan nergens vinden hoe dat gedaan moet worden. Wie kan en wil mij helpen?

Jos
 
Dit is niet wat ik bedoelde. Wat ik wil is vanuit de brief op een mail adres kunnen klikken. Tekst is dan blauw en onderstreept. En dat mail adres komt uit een mergefield.

Dus zo als je handmatig een emailadres in de brief zet. Dan is de tekst wel blauw en onderstreept.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij een beetje overbodig om het antwoord van manama te quooten, of kun je de knop <Reageer op bericht> niet vinden? Of het supergrote tekstveld <Snel reageren>? Wat je wilt is relatief simpel. Je moet een hyperlink maken met een dummytekst, en dan via <Alt>+<F9> de veldcode weergeven. Vervolgens vervang je de dummytekst door het email veld. Gelieve dit antwoord dus niet te quooten :).
 
Sorry voor het quooten en bedankt voor je reactie.

Jos
 
Octafish, het lukt mij wel om in de hyperlink het juiste Mergefield te krijgen alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook het emailadres zichtbaar te maken in de brief. Kun je me daar nog mee helpen?

Jos
 
OctaFish, vergeet mijn laatste bericht. Het is gelukt. Nogmaals dank voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan