• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen van Map1 blad1 copy naar Map2 blad1 via knop programmacode

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcoexcel

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2012
Berichten
30
Hoiii,

Kan iemand me helpen met een programmacode, in Map 2 bevindt een knop, deze knop Map1 blad1 cellen A10 tm F15 copieren en plakken speciaal als (waarden en notaties) naar Map2 blad1 op cel A4. (zie bijlage). De waardes met 0 mogen in Map2 als lege cellen blijven, want anders zou ik ze telkens handmatige moeten verwijderen (optie nulwaarde werkt niet voor mij, omdat ze fisiek een waarde 0 hebben). Verder is Map1.xls niet geopend in een excel map2.
bedankt alvast!

de code die ongeveer zo eruit ziet, mist nog de extra toevoegingen.

Sub Copypast()

Range("A10:F15") = Range("A4:F9").Value

End Sub
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    15 KB · Weergaven: 31
  • Map1.xls
    17 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Als het vaste bereiken en vaste bestandsnamen zijn dan kan je het zelf ook wel met een macro-opname. Ben je overgestapt naar een oude versie van Excel?
 
Hoi VenA,

:DThuis heb ik de oude en nieuwe versie, maar op andere plekken staat nog de oude, vandaar ik liever de oude als voorbeeld, zodat het blijft werken op de andere pc.
De cellen zijn zitten telkens een paar regels lager, vandaar knop 1 en knop 2, dit wil ik namelijk straks uitbreiden naar knop 3 etc.
Marco opnemen werkt niet voor mij, als ik ze met maroc-opname, moet ik map1.xls openen hebben, verder moet ik de 0 waardes handmatig verwijderen.
het zou mooi zijn als Map1.xls ongeopend blijft.
 
Laatst bewerkt:
ja geprobeerd maar werkt niet zoals ik het wil. vandaar liever een programmacode.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En hoe ziet de code er dan uit. Weten we gelijk vanuit welke map de bestanden geopend moeten worden. Stelt allemaal niet zo veel voor maar ik heb niet het idee dat je zelf ook maar iets doet. morgen hen heb je knop 4, 5 en 6. En als je er zelf niets van begrijpt dan gaat het een een lang verhaal worden.
 
de code werkt alleen als Map1 is geopend verder blijft de 0 waarde zichtbaar die eigenlijk leeg zou moeten zijn.
voor de rest geen idee, hoe zon code werkt. de benaming map1 krijgt later een andere benaming maar voor het gemakt heb ik het map1 en map2 genoemd ook de tabbladen Blad1 zijn tijdelijk benaming.

Sub Macro4()
'
' Macro4 Macro
' De macro is opgenomen op 14-1-2019 door xdd.
'

'
ActiveWindow.ActivateNext
Range("A10:F15").Select
Selection.Copy
ActiveWindow.ActivateNext
Range("A4").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, Operation:= _
xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Range("E16").Select
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Probeer het zo eens beide bestanden openen om te beginnen
 

Bijlagen

  • Map2 xdd.xlsm
    16,9 KB · Weergaven: 35
Hoii Emields, als ik map1.xls niet hebt open staan en druk Knop 2 in, krijg ik een melding, bij regel Het ganse pad? is geel gemankeerd, wat moet je daar eigenlijk invullen?

Code:
Sub Knop2()
Dim WB As Workbook
Set WB = Workbooks("Map1 (1).xls")   'hier moet het ganse pad komen als de map gesloten blijft
Range("a4").Resize(6, 6) = WB.Worksheets("blad1").Range("a20").Resize(6, 6).Value
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Wil je code svp tussen codetags plaatsen?

Als de bestanden in dezelfde map staan dan bv
Code:
Sub VenA()
  With GetObject(ThisWorkbook.Path & "\map1.xls")
    ar = .Sheets("Blad1").Cells(10, 1).CurrentRegion
    .Close 0
  End With
  With Cells(4, 1)
    .Resize(UBound(ar), UBound(ar, 2)) = ar
    .CurrentRegion.Replace "0", "", xlWhole, , True
  End With
End Sub
 
Hoii VenA,

Bedankt voor de mooie programmacode, zojuist getest en werkt goed als de code A10 tm F15 aan eengesloten is met waardes, maar zodra Bijv. kolom D leeg is en dus geen waardes heeft, zal hij alleen cellen A10 tm C15 kopiëren/plakken.
is het mogelijk om in de formule exacte A10 tm F15 optegeven zodat het alles meepakt. dus bv A10:F15 :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kolom D is niet leeg in het voorbeeldbestand. Dus maak eerst maar eens duidelijk wat het moet worden. In de code van @emields staat een methode hoe je een gebied kan fixeren. Als je het eea combineert dan ben je er toch?
 
idd mijn fout ik heb dat idd vergeten doortegeven. ik ga het proberen tecombineren thxx :thumb:.
 
Laatst bewerkt:
VenA & Emields

het is gelukt om ze beide te combineren wil jullie hiervoor bedanken:thumb:!! maak het kopiëren een stuk makkelijker voor mij!:thumb:

Code:
Sub VenA()
  With GetObject(ThisWorkbook.Path & "\map1.xls")
    ar = .Sheets("Blad1").Cells(20, 1).Range("a1").Resize(6, 6).Value
    .Close 0
  End With
  With Cells(4, 1)
    .Resize(UBound(ar), UBound(ar, 2)) = ar
    .CurrentRegion.Replace "0", "", xlWhole, , True
  End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan