SDD en Uploads

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Op mijn PC wil de Windows 10 update 1803 en 1809 niet op mijn Sdd 500Gb installeren, zet automatisch vorige versie weer terug.
Met Wushowhide heb ik 1803 geblokkeerd (1809 wordt nog niet automatisch aangeboden) maar af en toe wordt 1803 toch weer automatisch gedownload en geïnstalleerd, wat dus niet lukt.
Nu staat er bij Windows update het volgende: Uw apparaat loopt risico omdat het is verouderd en belangrijke veiligheids- en kwaliteitsupdates ontbreken. Werk het apparaat bij, zodat Windows veiliger wordt. Selecteer deze knop om aan de slag te gaan:
Als ik dan op Naar Updates zoeken klik krijg ik hetzelfde verhaaltje weer.
Ook vind ik het vervelend dat Windows de updatate(s) automatisch gaat installeren. Is dit niet in te stellen dat ik daar een melding van krijg en zelf kan bepalen of ik dat wil?

Heeft iemand een oplossing?
 
Wat de titel aangaat ontgaat mij in relatie tot jouw vraag.

SSD en uploads heeft niets met windows 10 updates te maken.
Graag je titel aanpassen.
 
Hallo Veng; Heb het geprobeerd met je link, maar helaas bij 86% zet hij de vorige versie weer terug met de volgende melding:

0xC1900101 - Ox4001E
De installatie is mislukt in de Fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de PRE_OOBE bewerking.
Toch het proberen waart geweest.
Ik wil nu maar mijn SDD proberen te vervangen door een gewone HD schijf. Want er zijn meerderen die dit probleem hebben met deze SDD heb ik nu gelezen.
Maar daar moet ik nog iets op vinden om mijn hele Windows 10 te klonen op die HD.

Nogmaals bedankt voor je reactie
 
Sorry Veng; Mijn Engels is hier niet toereikend voor, zou niet weten wat ik moet doen.
Doe ik wat verkeerds dan heb ik misschien alles op de kop staan.
Vr Gr
 
Niet eerder aan gedacht maar virusscanners gooien vaak roet in het eten. Zelf kon ik daardoor gisteren geen systeemherstel uitvoeren. Deïnstaller die eens voordat je de udate probeert uit te voeren.

En zo (vertaald met Google translate:


2305/5000
Mogelijke oplossing voor fout 0xC1900101 - 0x4001E en 0x4000D

De afgelopen 2 dagen was ik op zoek gegaan naar oplossingen om 10 te installeren op mijn gaming-pc met win 7 zonder succes. Ik gebruikte USB om te upgraden, wat prima werkte op mijn laptop.

In het begin liep ik 76% of 83% vast tijdens het configureren van de instellingenfase. De gegeven fout was 0xC1900101 - 0x4000D "De installatie is mislukt in de Second_Boot-fase met een fout tijdens de bewerking Migrate_Data".

Na op de een of andere manier het verleden te hebben beheerd, zat ik vast aan 93% met een nieuwe fout 0xC1900101 - 0x4001E "De installatie is mislukt in de Second_Boot-fase met een fout tijdens Pre_Oobe-bewerking".

Ik zal de stappen die ik nam gedetailleerd beschrijven, omdat ik niet echt zeker weet welke combinatie werkte, zodat je deze kunt proberen:

1- Unistalled AV, geïnstalleerde nvidia-stuurprogramma's, run chkdisk en clean boot. Werkte niet.

2- Mijn Asus mobo-stuurprogramma's bijgewerkt met win 10 compatibele die beschikbaar zijn op de website. Niet alle stuurprogramma's waren beschikbaar en mijn intel lan chipset-stuurprogramma kreeg ik rechtstreeks van Intel. De installatie van onnodige software die bij het opstarten werd uitgevoerd zoals asus ai suite, enz., Heeft ze opnieuw geïnstalleerd na de installatie van 10.

Hierna denk ik dat mijn upgrade is verhuisd van 83% maar nu vastgelopen op 93% waar ik de tweede fout kreeg.

3- Ik kon ook geen 2 Windows-updates installeren die bleven falen. Sfc / scannow liet geen problemen zien, maar het probleem was er nog steeds. Over onderzoek is geprobeerd het probleem op te lossen door eerst de Windows-update probleemoplosser uit te voeren:

http://windows.microsoft.com/en-in/windows7/open-the-windows-update-troubleshooter

Er zijn wel enkele oplossingen voor gemaakt.

4- Ook de tool voor het gereedmaken van het systeem gedownload en uitgevoerd (het kost wat tijd en voelt vast maar loopt en laat het af). Je kunt het hier krijgen:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/947821

U moet in CheckSur.log kijken om te zien wat de problemen zijn als die er zijn. Volg hier om te zien hoe u deze problemen kunt oplossen: https://support.microsoft.com/en-us/kb/947821#bookmark-manual fix

Verrassend genoeg bleek dat die 2 updates de oorzaak waren van fouten die ik eerder niet kon installeren. Het downloaden van hun individuele pakketten en het volgen van de instructies kon ik alle fouten oplossen door een SUR tool te geven.

En tot slot kon ik met succes upgraden naar Win 10. Hopelijk kan dit mensen zoals ik helpen die die specifieke fouten 0x4001E en 0x4000D krijgen



650/5000
Dus ik probeerde dit en nog iets en ... HET WERKTE! Dit is wat ik deed:

Een opstartbare USB gemaakt met de Microsoft-tool.

De Windows Update gerepareerd (stap 3)

Download en installeer het hulpprogramma voor systeemgereedheid (stap 4). Het kan even duren.

Start de Windows 10-installatie vanaf USB en stel NEE in voor het zoeken van updates voor de installatie van Windows Update. (IK DENK DAT DIT BELANGRIJK IS)

Wacht...

Klaar :) Daarna had ik geen grafische driver (Intel Mobile Xpress 4-serie of iets dergelijks) maar googlen vond ik de driver en nu werkt alles goed. Als je de driver nodig hebt, stuur me dan een bericht of antwoord dit :)

BEDANKT
Feedback verzenden
Geschiedenis
Opgeslagen
Community
Een opstartbare USB gemaakt met de Microsoft-tool.
Creëerde een Bootable USB met de Microsoft tool.
Deze vertaling verbeteren
 
Laatst bewerkt:
Veng Probleem is opgelost! De fout zat in Windows. Heb Windows opnieuw geïnstalleerd (versie 1809) en dat ging dus goed.
Moest natuurlijk wel de meeste programma's weer installeren.
Bij deze bedankt voor je inzet.
 
Zelf gruwel ik van het opnieuw installeren omdat ik idd ook veel (oude) progs heb die mss niet meer opnieuw installeren maar een schone installatie is meestal wel de beste oplossing. Het vrijwaart je voorlopig weer van updateproblemen.
Fijn dat het dan toch opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan