vba routine die excel bestand opslaat waarbij 'algemene opties' uitgezet worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
474
Ik heb een excel bestand dat ik opgeslagen heb met de algemene opties in excel om te voorkomen dat het bestand gewijzigd wordt.
Dus men moet bij het openen een wachtwoord invoeren om het bestand te kunnen bewerken. Dit bestand kan vervolgens geupdate worden en opgeslagen op een andere locatie. Alleen bij dat opslaan moet het bestand zonder die beperkingen opgeslagen worden. ik dacht dat ik middels een vba routine dit wel kon aanpassen maar het is me nog niet gelukt.

ik heb onderstaande code:
Code:
Sub refreshpivots()
Dim workbook_Name As Variant
Dim location As String
Dim workbookdirectory As String

ActiveWorkbook.RefreshAll

workbookdirectory = "M:\Commercie\Marktdata\IRi\Segment Ontwikkeling\"

workbook_Name = Application.GetSaveAsFilename(fileFilter:="Excel binary sheet (*.xlsb), *.xlsb", InitialFileName:=workbookdirectory & ActiveWorkbook.Name)

If workbook_Name <> False Then

ActiveWorkbook.SaveAs filename:=workbook_Name, Password:="", FileFormat:=50

End If

End Sub

maar hoe krijg ik die algemene opties (enkel wachtwoord voor schrijfbevoegdheid) eruit zodat het bestand zonder beperkingen opgeslagen wordt?
 
Waar vind ik 'algemene opties' ?
Welke Excelversie gebruik je ?
 
ik gebruik hier office standaard 2016.

Die algemene opties krijg je in dit geval als je via 'opslaan als' in het dialoogvenster 'opslaan als' op de knop 'extra' klikt naast de knop 'opslaan':
helpmij1.png

waarna je een popup krijgt:
helpmij2.png

En daar kies ik dan voor algemene opties waarna je dit venster krijgt:
helpmij3.png
 
Laatst bewerkt:
Arjo,

In dit forum kun je afbeeldingen en bijlagen plaatsen.
Gebruik daarvoor de iconen van het editorscherm.
Externe links worden niet gewaardeerd, omdat ze onveilig kunnen zijn.
Bovendien blijven die links niet bestaan, in tegenstelling tot de links die op de server van dit forum worden opgeslagen.
 
heb mijn bericht nu aangepast en de afbeeldingen rechtstreeks in het bericht geupload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan