• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van het eerste uur van de dag telt hij de minuten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Berichten
135
Hallo allemaal

We hebben een verwarming om de lading te verwarmen en houden de uren bij in een bestand. Alleen als we om 0:30 bv beginnen werkt het programma niet, maar wel vanaf 0:00 of 1:00; daarna in andere kolommen werkt het tot op de minuut. Ik heb het programma op deze site gevonden en een deel aangepast ivm overuren en feestdagen. Alleen krijg ik in kolom B de eerste minuten niet voor elkaar.

Zou iemand mij een tip kunnen geven hierover.

M vr gr
Gijs
 

Bijlagen

  • Stookuren.xlsm
    25,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt door een moderator:
Gooi dit bestand met al die overbodige verborgen kolommen en die exotische formattering weg.
Maak zelf een bestand met de basisgegevens.
 
Laatst bewerkt:
Hij gebruikt de voorloopnullen niet, dus eventjes testen op de lengte.
Hierbij een aanzetje

Code:
=ALS(B8=0;0;ALS(LENGTE(B8=2);TIJDWAARDE("00"&":"&RECHTS(B8;2));TIJDWAARDE(LINKS(B8;LENGTE(B8)-2)&":"&RECHTS(B8;2))))

Gr,

Joske
 
De formule in kolom B verwacht een 3 cijferig getal maar als je 001 in tikt verdwijnen de nullen
Plaats een apostrof voor het 3 cijferige getal
00:01 in vullen als '001
00:02 in vullen als '002
...
...
00:58 in vullen als '058
00:59 in vullen als '059
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal

snb ik ga dat proberen om te beginnen met de formule van Joske2000 allleen moet dan kijken naar een formule die staat in bv kolom S om alles uit te rekenen van de ingevulde cellen zou ik alleen de formule's van kolommen A, B, C, D, E, G, K, M, Q, R, W, Y en Z nodig hebben lijkt mij maar weet die uit R niet aan te passen. Ook weet ik niet of je bv die uit kolom H hierbij nodig hebt. Ik ga er mee aan het werk kan wel een aantal dagen duren vanwege de continuvaart vanaf vanmiddag en ik moet veel opzoeken om uit die formule's te komen.

M vr gr
Gijs
 
Je hebt toch alleen maar kolom A t/m E nodig ?
De overige kolommen in het bestand zijn alleen maar nodig om de verkeerde opmaak van kolom B t/m E te compenseren.
Hou de opmaak van de kolommen A t/m E daarom gewoon op 'Standaard' (General).
 
HALLO SNB EN Joske2000

De opmaak in de kolommen B tot E is voor ons makkelijker ivm invoeren en zou ik wel willen behouden, ik ben bezig om een nieuw bestand temaken maar weet niet hoe ik dan formule in cel V moet aanpassen om op dezelfde uitkomst uit te komen. Daar ga ik als ik tijd heb naar op zoek. Heb het oude bestand op dezelfde manier aangepast om te laten zien wat ik al heb bereikt met mijn kennis van excel. De formule in cellen B 12 en B13 zijn van Joske2000 ben bezig geweest om te proberen aan te passen maar dat lukt me nog niet.

M vr gr
Gijs
 

Bijlagen

  • Stookuren 2.xlsm
    21,5 KB · Weergaven: 15
Hallo allemaal

Na 2 dagen proberen zweten en uitzoeken ben ik er uit formulen van popipipo is aangepast en telt nu ook na 59 min verder door een andere formule nog van Dhr Cobbe gevonden en aangepast. Kortom hij werkt goed en naar tevredenheid. Misschien zullen er zijn die de foemule's korter en zonder hulpkolommen kunnen maken, maar zover gaat mijn kennis niet. Allen hartelijk dank voor de geboden hulp. Dus voor mij zaak opgelost.

M vr gr
Gijs
 

Bijlagen

  • Timesheet stoken.xlsm
    58,6 KB · Weergaven: 7
er zit een seconde afwijking als het einduur 2400 is.
Een udf zonder hulpkolommen.
 

Bijlagen

  • Timesheet stoken.xlsm
    64,3 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan