• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilderehbo

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Berichten
140
Hallo kenners,

Ik heb hier al aardig wat gezocht maar kan het in de vorige vragen niet vinden of ik kijk niet goed.
Ik wil met Verticaal zoeken iets opzetten. maar ook door internet af te speuren en probeersels te test lukt het niet.
Kan iemand mij hiermee helpen of zeggen waar ik een duidelijk voorbeeld kan vinden. Heb namelijk wel een bestandje wat werkt maar wil graag zien hoe het in elkaar zit. heb test bestandje toegevoegd.

Alvast bedankt voor de moeite.
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 26
is dit iets?
 

Bijlagen

  • Test bestand.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 28
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Test bestand schilderehbo.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 28
Ja het werkt perfect maar HOE ?????? zie in Formules en dan Verticaal zoeken aanmaken maar alles is leeg hoe krijg ik bijvoorbeeld niet B8 maar A20 als keuze cel.
 
bekijk deze eens
 

Bijlagen

  • val en vert zoek.xlsx
    14 KB · Weergaven: 29
In mijn voorbeeld heb ik de gegevens in een tabel gezet. Zo groeit de keuzelijst in B8 namelijk automatisch mee wanneer er meer namen in komen te staan.

Daarna heb ik via gegevensvalidatie een lijst aangemaakt, waarbij ik verwijs naar de tabelkolom. Zie gegevensvalidatie.

Daarna is het een kwestie van verwijzen naar B8, o.a. met vertikaal zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan