sinds installatie Avast Premier onvoldoende rechten bij foto download in Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
hoi, daar ben ik weer met een vraag.

Ik heb gisteren mijn Avast virus scanner geupdated van Avast Internet Security naar Avast Premium, en nu krijg ik continu de melding "Mislukt -Onvoldoende rechten" als ik een foto upload vanuit internet.
Wie weet waar ik dit kan instellen c.q. vrijgeven zodat ik wel weer de rechten heb zoals ervoor???
Ik heb een laptop met Windows 10 (helemaal bijgewerkt) en de browser is Chrome....

En ik ben er nu ook al achter dat het met Firefox als browser wel werkt, dus moet het ergens bij een instelling van Chrome zitten lijkt mij.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik dan Firefox en loop de Instellingen van Chrome eens na. Dat laatste lijkt mij altijd wel verstandig.
 
Ik maak juist gebruik van Chrome omdat deze automatisch pagina's vertaald (andere talen zijn niet mijn sterkste punt), en omdat deze sneller laad dan Firefox.
Ik heb de instellingen nagelopen, maar zie zo niets vreemds (maar weet ook niet echt waar ik zoeken moet)?

Door in Chrome terug te gaan naar fabrieksinstellingen is het probleem opgelost........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi! Jij komt zeker uit Beverwijk? Die lossen alles op.:thumb:
 
Als dat zo was Senso dan had ik jullie niet zo vaak nodig haha
 
En helaas moet ik wederom terug komen op dit onderwerp, omdat ik op dit moment wederom "onvoldoende rechten" heb om een JPG bestand op te slaan op mijn bureau blad.
Wie het weet, mag het zeggen.......... Gisteravond geen problemen meer gehad....
 
Ik zie het verband niet. Eerst is het "sinds installatie Avast Premier", dan bij een upload in Chrome en nu het opslaan van een foto op de desktop. Kijk hier eens naar. Weet alleen niet of dit ook voor W10 is.
 
Sorry voor de verwarring Senso.....
Uiteraard dacht ik eerst dat het euvel kwam door de overstap van Avast Internet Security naar Avast Premier, omdat ik die net gemaakt had, en het daarvoor nog prima werkte.
Nadat ik probeerde via Firefox foto's te downloaden, lukte dat wel, dus moest het aan Chrome liggen.
Deze had ik terug gezet naar fabrieksinstellingen, en werkt het weer naar behoren.
Helaas nu wederom weer het zelfde probleem als gisteren..... Ik ben nu eenmaal een kluns met computers:D
 
Zijn we toch met z'n tweeën. :d Denk niet dat er zo uit te komen is. Mogelijk aan de hand van screenshots met de errors kunnen anderen bijspringen. Ik weet niet wat hier aan de hand is. Heb je nog herstelpunten of systeemback-ups? Herstellen kan een hoop tijd besparen.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze een screenshot dan van een mislukte download van een JPG
wvb5s3wjqb.png
 
Probeer het volgende:
  1. Sluit Google Chrome
  2. Ga naar C:\Users\jouwnaam\AppData\Local en hernoem de Google Chrome map naar Chrome (bv.)
  3. Chrome zal vanaf 0 beginnen zonder opgeslagen geschiedenis en downloads
  4. Als het goed is zal de download gaan lukken
 
Laatst bewerkt:
De tip van dorado geprobeerd, echter kom ik niet verder dan C:\Users\jouwnaam\.... (zie foto hieronder) en is de map AppData en Local niet te vinden, ook niet met de zoekmachine
uhaoii.jpg
 
Doe eens linksboven > Organiseren > Map en zoekopties > Weergave > Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanvinken. Kijk nu nog eens.
 
Ik heb het veel groter aangepakt.... Ik heb mijn laptop terug naar fabrieksinstellingen gebracht, en alles opnieuw erop gezet.
Nu maar even afwachten hoelang het nu goed blijft......
Dank allen voor het meedenken........
 
Dus met andere woorden na jouw laatste acties gaat het wel goed, jij gaat afwachten. Dat zou ik niet doen. Ga direct een herstelpunt en systeemkopieën maken dan kun je zo weer herstellen als het mis gaat. Aomei, Todo en een hele waslijst aan back-upsoftware is te vinden op Helpmij.nl
 
Denk er aan dat je altijd een herstelmedium maakt en kijk of dit werkt! Zie je wat je moet zien?

Het is mogelijk dat je uitsluitend vanuit de herstelomgeving kunt herstellen en dan moet je booten van de dvd of stick. Geef schijven een naam, onder Eigenschappen want in de herstelomgeving kunnen schijfletters anders zijn dan dat ze waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan