• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvangurp

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
42
Beste,

Ik ben de Gantt Project planner aan het aanpassen. Nu waren de periodes eerst gewoon getallen. Die heb ik veranderd in datums. Nu komt ook het probleem. Ik wil de kolom(E) duur van de planning optellen bij de kolom(D) begin van de planning maar ik wil wel het weekend weg laten. Dat heb ik namelijk ook bij de periodes weggelaten.

Wie kan mij helpen om te zorgen dat hij bij het optellen de weekenden overslaat qua markeringen?
 

Bijlagen

  • Datum test Planning pro 1.xlsx
    22,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Volgens mij ben je op zoek naar de functie WERKDAG.
Code:
F5: =WERKDAG(D5;E5-1)
Ik heb aangenomen dat de begindatum ook telt als een werkdag. Eventueel kun je ook nog vakantiedagen uitsluiten bij deze functie.
 
Die functie kende ik al. Maar als ik die functie gebruik dan verschuift de arcering in de cellen niet mee. En dat is bij mij het probleem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arceer of vul eens in een opvallende kleur (handmatig) voor een aantal representatieve regels in je voorbeeld wat de bedoeling is s.v.p.

(PS quoten is niet niet nodig, gebruik knop reageer op bericht s.v.p. Leest wat beter).
 
Ik doe een gokje.
Code:
=D8+NETTO.WERKDAGEN(D8;D8+E8)
 
Het gaat mij erom dat de kolommen van I t/m BP automatisch gearceerd worden. Zoals in de bijlage al staat is er een deel gearceerd en communiceert ook met kolom E. Nu is het alleen dat die communicatie formule naar die I t/m BP in "namen beheren" staat. Nu heb ik alle bovenstaande formules geprobeerd maar het wil mij niet lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorwaardelijke opmaak formule voor de gearceerde cellen.
Code:
=EN($D5<=I$4;AANTALARG($I$4:I$4)-AANTAL.ALS($I$4:I$4;"<"&$D5)<=$E5)
 
Je kan ook deze formule gebruiken bij voorwaardelijke opmaak:
Code:
=AND($D5<K$4;WORKDAY($D5;$E5)-1>=J$4)
in NL:
Code:
=EN($D5<K$4;WERKDAG($D5;$E5)-1>=J$4)
De arcering heb ik even vervangen door effen geel.
Je hoeft alleen de doorlooptijden te veranderen en de planning past zich automatisch aan.
De 2de activiteit heeft als startdatum een formule die bijvoorbeeld is gekoppeld aan de einddatum van de voorgaande activiteit.
 

Bijlagen

  • Datum test Planning pro 1(pcb).xlsx
    23,7 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
=true of =waar kan je laten vervallen Piet.
Dat wordt door de VO zelf wel bepaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, de macht der gewoonte :(
Heb het bericht nog wat aangepast.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan