verzenden via gmail smtp, reply gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb een eigen domeinnaam en heb de smtp van gmail als uitgaande server ingesteld in Thunderbird op pc en K9mail in android.

Wanneer ik een mail verstuur vanaf mijn eigen mailadres en iemand reageert daarop middels reply dan wordt het antwoord verstuurd naar mijn gmail adres en niet naar mijn eigen adres.
Los van het feit dat de gmail doorgestuurd staat naar mijn eigen mailadres, geeft dit verwarring bij de ontvanger van mijn bericht.

Welke instelling heb ik nodig om dit te tackelen?
 
Heb je geen mailadres bij je domein?
Ik raad af om voor een domein andere mailservers te gebruiken dan die erbij horen.

Zo stuurde ik namens mijn eigen domein ooit alle e-mails via de XS4ALL server. Diverse mailservers weigerden mijn mail, en dat is eigenlijk ook best terecht.
 
Jazeker heb ik een emailadres bijn mijn eigen domein, en dat is ook wat ik bedoelde. Vanaf dat adres gaat t fout.

De reden dat ik de smtp van gmail gebruik is omdat (voor zover ik weet) ik geen mail kan versturen vanaf bijv een ziggo-emailadres wanneer ik met een ander netwerk verbonden ben, mobiel of kpn bijvoorbeeld. Versturen met de smtp van gmail kan altijd.

Nu zit ik n og even verder te graven in de hulplijnen van mijn hostingprovider en ik kom er achter dat ik, en dat is bij hun nieuw heb ik de indruk, ook mail kan versturen via mijn inkomende server; pop.[domeinnaam].nl en dat ben ik nu even aan het testen, maar lijkt te werken.

Hiermee lijkt mijn vraag opgelost...
 
Het mailen via de mailserver van je hosting lijkt mij ook de beste oplossing. Hoe meer je de routes door elkaar laat lopen, hoe groter de kans op dat er veiligheidsmechanismes in werking zullen treden waardoor je mail geweigerd wordt.

Zo liet ik ook alles van mijnnaam@xs4all.nl doorsturen naar ik@mijnachternaam.nl. En dat gaf ook al problemen om bepaalde redenen.
 
Op zich werkt versturen en ontvngen wel maar wanneer iemand reageert op een mail, verstuurd vanaf mijn eigen adres, komt het antwoord bij mijn gmail adres terecht, en dat vind ik vreemd. Hoe dan ok, het is opgelost.
Thanx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan